عبور تهران از رکود مسکن سازی و‌ ورود به مرحله رونق/ امضا تفاهم نامه ساخت ۳۰۰ هزار خانه در تهران تا کنون

۱۴۰۱/۰۹/۱۹ - ۰۹:۴۰:۴۵
کد خبر: ۱۴۰۸۸۹۹
عبور تهران از رکود مسکن سازی و‌ ورود به مرحله رونق/ امضا تفاهم نامه ساخت ۳۰۰ هزار خانه در تهران تا کنون
معاون شهردار تهران گفت: آمار صدور پروانه های ساختمانی تاکنون از کل آمار سال گذشته بیشتر بوده و تفاهم ساخت ۳۰۰ هزار واحد مسکونی تاکنون امضا شده و قطعا از رکود مسکن عبور کرده و به مرحله رونق رسیده ایم.

گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا،  حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران امروز شنبه ۱۹ آذر در آیین آغاز ساخت یازده هزار واحد مسکونی قرارگاه جهادی مسکن تهران اظهار داشت: مهاجرت خالص به شهر تهران سالیانه چهل هزار نفر است؛ سالانه 51 هزار ازدواج در تهران ثبت می شود و به طور متوسط نیازمند ۱۵۰ هزار واحد مسکونی هستیم. 

وی افزود: برخی سالها تا سالی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شد ولی از سال ۹۳ تولید مسکن کم شد و در سال های اخیر به طور متوسط سالی ۶۰ هزار واحد ساخته شد؛ در سال گذشته پنجاه هزار واحد ساخته شده است. 

معاون شهردار تهران تصریح کرد: در سه ماه گذشته مقام معظم رهبری دو بار درباره غفلت عدم ورود به ساخت و ساز مسکن تذکر دادند. 

صارمی گفت: قانون شهرداری و برنامه سوم به شهرداری اجازه داده به مسکن سازی ورود کنیم؛ آمار صدور پروانه تا کنون از کل آمار سال گذشته عبور کرده و از رکورد خارج شدیم و در حال حرکت به سمت رونق هستیم. 

وی افزود: در سال های ۹۸ و ۹۹ نرخ عوارض سیصد درصد افزایش پیدا کرد که برای برخی سازندگان صرفه اقتصادی ساخت وجود نداشت ولی تا کنون تفاهم نامه ساخت سیصد هزار مسکن امضا شده و قطعا ساخته خواهد شد.

صارمی گفت: حمایت جدی شورای شهر تهران که مشوق گسترده‌ای برای شهر تهران و کسانی که پروانه شهرسازی اخذ می کنند، در نظر گرفته که گام بزرگی است.

وی افزود: در برخی مناطق مراجعات ما سه الی چهار برابر افزایش پیدا کرده است. این در شرایطی است که ما در سال ۹۰، ۳۵ میلیون متر مربع پروانه صادر کردیم ولی در سال گذشته این میزان به شدت کاهش پیدا کرده، در حالیکه اگر به همان میزان سال ۹۰ صدور پروانه انجام می‌شد تاثیرات آن را در اقتصاد کشور شاهد می‌بودیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پرونده ویژه