کیفیت واکسن های کشور در موسسه رازی بررسی می شود

۱۴۰۱/۰۹/۲۱ - ۱۵:۴۳:۵۲
کد خبر: ۱۴۱۰۱۲۶
کیفیت واکسن های کشور در موسسه رازی بررسی می شود
معاون تضمین کیفیت موسسه رازی گفت: موسسه رازی در موضوع کنترل کیفی واکسن کشور، یک موسسه مرجع برای اطمینان از کیفیت محصولات تولید داخل کشور یا محصولات تولیدی موجود در کشور به منظور بررسی کیفیت محصولات در این مجموعه انجام می شود و در صورت تایید موسسه وارد بازار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛  مسعود قادر معاون تضمین کیفیت موسسه رازی کنترل کیفیت" را یکی از موضوعات مهم در حوزه تولید عنوان کرد و بیان کرد: کنترل کیفیت محصولات از گذشته دور در موسسه رازی مورد توجه بوده و در بخش های تولیدی و در کنار خطوط. تولید استقرار داشت اما به مرور با تشکیل معاونت تضمین کیفیت و تعیین کنترل محصولات تحت نظر این معاونت، کلیه محصولات بازبینی و کنترل کیفی قرار می گیرند.

وی دسترسی به استاندارد های مورد نیاز را مهم ترین موضوع در کنترل کیفی محصولات کرد و افزود: با توجه به تحریم ها، در تهیه بسیاری از استانداردهای مورد نیاز با مشکل مواجه هستیم وباید طول را برای خرید استانداردها طی کنیم، در حالی که این شرکت را در نظر بگیریم. باید برای فروش راهکاری برای خرید از استانداردهای بیابند که به طور معمول استانداردها تحت نظری مانند آمریکا و انگلیس هستند که بیشترین مشکلات را با ما دارند.

معاون تضمین کیفیت موسسه رازی از تلاش ها و فعالیت ها خبر داد تا این استانداردها از طریق سازمان بهداشت جهانی دریافت شود و سازمان های بین المللی پیگیری و تهیه می شود که نتیجه نتیجه ای در بر ندارد اما همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به افزایش امکانات و تجهیزات در موسسه رازی گفت: با پیشرفت دانش و با توجه به گستره وسیع تولیدات در این مجموعه، دستگاه های نیازمند به روز هستند اما هزینه های بالای این تجهیزات را با مشکل مواجه کرده است. ساختمان ها و استانداردهای مربوط به آن نیز با بیان مواردی که برای تولید محصولات بیولوژیکی نیازمند فضاها و استانداردهای ویژه برای تست و آزمایش های لازم هستند.

 قادر ضمن طرح ساخت خرسندی از شروع فعالیت های بازسازی و احداث ساختمان های جدید در موسسه تحقیقاتی کرد: در سال های آخر، بازبینی، بازسازی و اصلاح فعلی مدیریت کنترل کیفی در دستور کار گرفته شده تا در مواردی که آزمایش ها به الزامات انجام شود. خاص نیاز دارند، شرایط لازم را داشته باشند و فضا را به استانداردها نزدیک کنیم.

 معاون تضمین کیفیت موسسه رازی تصریح کرد: با توجه به اینکه موسسه رازی در موضوع کنترل کیفی واکسن کشور، یک موسسه مرجع و بسیاری از نهادهای نظارت بر وزارت بهداشت، سازمان پزشکی و ... برای اطمینان از کیفیت محصولات تولید داخل کشور یا محصولات تولیدی موجود در کشور. به منظور بررسی کیفیت محصولات در این مجموعه انجام می شود و در صورت تایید موسسه وارد بازار می شود، نیاز است که ساخت جدید برای کنترل کیفی در نظر گرفته شود تا به عنوان برند معتبر در کشور ساخته شود و دنیا داشته باشیم.

 انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز