مخالفت شورای شهر تهران با اجاره واگن‌های مترو

۱۴۰۱/۰۹/۲۲ - ۰۹:۳۳:۰۴
کد خبر: ۱۴۱۰۳۰۷
مخالفت شورای شهر تهران با اجاره واگن‌های مترو
عضو شورای شهر تهران گفت:به همان صورت که نباید به سمت اتوبوس‌های دست دوم برویم با اجاره واگن‌های مترو هم مخالفیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران حاشیه یکصد و چهاردهمین جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران درباره واگن‌های اجاره‌ای برای متروی تهران گفت: این موضوع برای اولین بار مطرح شده و شهرداری تهران در این زمینه مشورتی با شورای شهر نداشته است و به همین دلیل، نمی‌دانیم این تصمیم به چه منظور اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه باید بررسی شود که آیا در صورت اجرا، مقرون به صرفه است یا خیر اظهار کرد: اصولاً طرح موضوع واگن اجاره‌ای، مبهم است و احتمالاً بر اساس یک سری فرضیات و به عنوان نظریه‌ای ابتدایی مطرح شده است.

تشکری هاشمی ادامه داد: واگن استیجاری باید به صورت دقیق بررسی شود و تا زمانی که ابهامات آن رفع نشده باشد، اجرایی نخواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و شورای شهر گفت: به همان صورت که نباید به سمت اتوبوس‌های دست دوم برویم، در حوزه مترو نیز نباید به سوی واگن‌های اجاره‌ای برویم و به جای انجام اقداماتی که به هیچ عنوان راه حل مشکل ترافیک تهران نیستند، باید راهکارهای مصوب شورا، دولت و شهرداری، اجرا شود.

وی تصریح کرد: اگر پول برای اجاره واگن داریم، احتمالاً برای خرید واگن نیز پول داریم و در صورت تأمین اعتبارات مورد نیاز، خرید واگن در کمترین زمان، ممکن خواهد بود و در غیر این صورت، خرید واگن تا ۱۰ سال دیگر نیز امکان‌پذیر نخواهد.

 

انتهای پیام/

نظر شما