آزمایشگاه های دانشگاه آزاد گواهینامه استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ کسب کردند

۱۴۰۱/۰۹/۲۸ - ۱۴:۴۲:۲۹
کد خبر: ۱۴۱۲۹۵۴
آزمایشگاه های دانشگاه آزاد گواهینامه استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ کسب  کردند
معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از اخذ گواهینامه استاندارد ایزو 17025 آزمایشگاه های دانشگاه آزاد اسلامی از مرکز تایید صلاحیت ملی ایران (NACI) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مجید مشکینی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: آزمایشگاه های دانشگاه آزاد اسلامی موفق به اخذ گواهینامه استاندارد ایزو 17025 از مرکز تایید صلاحیت ملی ایران (NACI)شدند.

وی با بیان اینکه استاندارد ISO 17025 یکی از پایه های اصلی توسعه صنعت و آزمایشگاه های تحقیقاتی ـ صنعتی است، گفت: تمامی بخش‌های آزمایشگاهی باید برای کاهش هزینه، افزایش کیفیت کاری و همچنین برندسازی خود، آن را کسب کنند. 

 مشکینی خاطرنشان کرد: ISO 17025 یک معیار سنجش کیفیت آزمایشگاهی است. این گواهی سندی مبنی بر دقت بالای دستگاه‌ های آزمایشگاهی و صحت نتایج است. برای دستیابی به اعتبار ISO 17025، سیستم مدیریت کیفیت و صلاحیت فنی آزمایشگاه ها به طور کامل توسط مُمَیزان مرکز تایید صلاحیت ملی ارزیابی می شوند. این ممیزی ها به طور منظم برای حفظ اعتبارسنجی آزمایشگاه‌ها انجام می‌شوند و اعتبارسنجی آزمایشگاه به این معناست که آزمایشگاه الزامات فنی ISO 17025 را برآورده کرده است و از نظر فنی برای تولید نتایج کالیبراسیون و آزمایش صلاحیت دارد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در سال های اخیر در راستای تحقق اهداف سند تحول دانشگاه، حرکت خود را به سمت ایجاد آزمایشگاه های تحقیقاتی مبتنی بر ظرفیت‌ های بالقوه و استاندارد سازی آن ها آغاز کرده است، که به برکت این حرکت در سال 1401، برخی از آزمایشگاه‌ های تحقیقاتی مانند آزمایشگاه رازی در واحد اراک، آزمایشگاه ابن سینا از واحد ابهر، آزمایشگاه بتن و سنگدانه متعلق به واحد مرودشت موفق به اخذ گواهینامه استاندارد ایزو 17025 از NACI ایران شدند. 

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: همچنین طبق تاییدیه NACI  ایران، شرکت معیار دانش پارس از واحد دانشگاهی اصفهان نیز موفق به افزایش دامنه فعالیت‌ های خود از 34 به 488 زمینه کاری شد. این جهش در حالی رخ داده که تا قبل از سال 1400 فقط یک آزمایشگاه در سطح دانشگاه آزاد اسلامی موفق به اخذ تایید صلاحیت استاندارد 17025 شده بود.

 مشکینی بیان کرد: هم اکنون بیش از 10 آزمایشگاه تحقیقاتی مستندات خود را در سامانه NACI بارگذاری کرده‌اند و منتظر ارزیابی ممیزان آن سازمان هستند و همچنین بیش از 30 آزمایشگاه تحقیقاتی در شرف آماده سازی مستندات خود در سال جاری و سال بعد هستند که می‌تواند ظرفیت بالایی را برای تجاری سازی خدمات آزمایشگاهی در سطح ملی و فراملی، که بیش از 30 هزارمیلیارد تومان گزارش می‌شود، داشته باشد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز