۲۷۰۰ شهر بان باید ساخت وسازها در حریم ها را کنترل کنند

۱۴۰۱/۰۹/۲۹ - ۱۴:۰۵:۱۰
کد خبر: ۱۴۱۳۴۱۷
۲۷۰۰ شهر بان باید ساخت وسازها در حریم ها را کنترل کنند
 رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت:بر روی این مسئله مشغول کار هستیم. 2700 نفر شهربان و حریم بان باید ساخت و سازها در حریم را کنترل کنند و باید سامانه شهربان حریم بان به سامانه شهرسازی متصل شود تا ماشین‌های اینها قابل کنترل باشد و دوربین‌های لباس‌های این افراد نصب شود که تا جایی که می‌شود دیده‌ها یا ندیده‌ها را در موضوعات انسانی کم کنید.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ داوود گودرزی رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران پس از استماع سوالات، انتقادات و پیشنهادات اعضای شورای اسلامی شهر تهران در خصوص گزارش عملکرد شهرداری تهران در حوزه نظارت و بازرسی در جلسه علنی این شورا، گفت: من هیچ ناراحتی از هیچ یک از انتقادها و سوالات اعضای شورا ندارم بلکه از این موضوع خوشحالم. در حقیقت هر چه مدیران شهری در مبارزه با فساد و سالم سازی محیط اداری شور و هیجان داشته باشند به نفع ماست و من ناراحت نمی‌شوم.

وی افزود: بی تردید وظیفه ذاتی ما مبارزه با فساد است و قطعا با تک تک اعضای شورا می‌نشینم و صحبت می‌کنم هر چند که در این چند ماه نیز خدمت تک تک اعضا رسیده‌ام.

گودرزی گفت: می‌توانم اطمینان دهم در مورد گزارش‌ های تخلفات صورت گرفته اگر ما آنها را دنبال کنیم مسیر سریعتر و مطمئن‌تری را طی می‌کنیم. برخی اعداد و ارقام که در این گزارش ارائه شد دارای اسناد تفصیلی هستند اما ذکر 800 نفر از افراد رها شده در مجموعه شهرداری تهران عدد صحیحی نیست. علی رغم اینکه این موضوع را رد نمی‌کنم اما چنین عددی را به عنوان گزارش ندارم. لذا اگر وجود دارد شما آن را اعلام کنید. ما تلاش می‌کنیم که برای تک تک افراد حکم صادر شود اما متاسفانه از گذشته افراد کنار چارتی در مجموعه شهرداری وجود داشتند که ما در این موضوع نقشی نداشتیم ولی اعداد و ارقام این افراد خیلی کمتر از 800 نفر عنوان شده است.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران تاکید کرد: همه می‌دانیم یک عده‌ای در مجموعه شهرداری کارچاق کنی و رشوه می‌گیرند و مردم را سرکیسه می‌کنند و مردم از این موضوع اذیت می‌شوند؛ اما در اینجا با دوگانه‌ای مواجه هستیم که از یک سو می‌گوییم آمار این موارد بالا و از سوی دیگر برای استعلام‌های افراد و انتصابات آنها اعلام می‌کنیم که چرا اینقدر معطل استعلام‌ها می‌شویم. باید توجه داشته باشید که در انتصابات باید از مراجع چهار گانه پاسخ ارسال شود. در همین مدت ما 16 هزار استعلام را پاسخ داده‌ایم و در حال حاضر کسی پشت سر سیستم ما باقی نمانده است.

وی ادامه داد: ما سامانه استعلامات را راه اندازی کردیم و مواردی را شاهد بودیم که فردی نخواسته انتصابی را انجام دهد و اعلام کرده که بازرسی مخالف است. اگر قرار است محیط را سالم سازی کنیم افرادی که پشت شان حرف و حدیث است و صلاح نیست که انتصاب شوند را باید اعلام کنیم. مواردی است که می‌دانیم فرد در قهوه‌خانه و استخر و ... حرف و حدیث پشتش زیاد است ولی سند کتبی نداریم و مدرکی به دست ما نرسیده، اگر بخواهیم این افراد باشند خب می‌شود همین وضعیت و همین آمار و ارقام. لذا مسئله حسن شهرت کفایت می‌کند برای اینکه فردی در انتصابات باشد یا نه.

گودرزی در خصوص موضوع شهربان و حریم بان نیز گفت: بر روی این مسئله مشغول کار هستیم. 2700 نفر شهربان و حریم بان باید ساخت و سازها در حریم را کنترل کنند و باید سامانه شهربان حریم بان به سامانه شهرسازی متصل شود تا ماشین‌های اینها قابل کنترل باشد و دوربین‌های لباس‌های این افراد نصب شود که تا جایی که می‌شود دیده‌ها یا ندیده‌ها را در موضوعات انسانی کم کنید و این دغدغه درستی است.

 رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران تاکید کرد: در موضوع انتصابات 96 درصد از داخل شهرداری تهران بوده و 70 درصد پست‌های 6-16 از داخل مجموعه شهرداری تهران بوده در حالیکه در گذشته چنین چیزی وجود نداشته است. شبکه ناظرین مردمی یکی از کارهایش این است که بچه‌های سالم در شهرداری تهران که فراوان هستند را شناسایی و نسبت به ارتقاء شغلی آنها اقدام شود.

 انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز