اختصاص فضای پایلوت از سمت شهرداری تهران به ۲۱ درصد از طرح‌های ارائه شده شرکت‌های دانش بنیان

۱۴۰۱/۱۰/۰۳ - ۱۲:۳۱:۱۴
کد خبر: ۱۴۱۴۷۸۶
اختصاص فضای پایلوت از سمت شهرداری تهران به ۲۱ درصد از طرح‌های ارائه شده شرکت‌های دانش بنیان
در پنجمین نشست مدیران ارشد شهری با شرکت‌های دانش‌بنیان رفع مشکل پذیرش ضمانتنامه‌های صادره توسط صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق‌های غیردولتی پژوهش و فناوری و اختصاص فضای پایلوت به 21درصد از طرح‌های ارسالی شرکت‌ها اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ صبح امروز پنجمین نشست از سلسله نشست‌های مدیران ارشد شهری با شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و نوآور با شرکت‌های فعال در حوزه “رنگ ، پلیمر و المان های شهری” با حضور مدیران ارشد شهری در حوزه‌های تخصصی و مدیران عامل شرکت‌های دانش‌بنیان، به همت مرکز تهران هوشمند برگزار شد.

 در نشست صمیمانه شهردار تهران با شرکت‌های دانش بنیان که در اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار شد، ایشان به ادامه دار بودن این جلسات با موضوعات مرتبط به نیازهای شهرداری تهران تاکید کردند. در همین راستا چهار نشست در موضوعات “حمل‌ونقل هوشمند و ترافیک”، “فضای سبز و محیط زیست هوشمند” “پسماند” و” آب، انرژی‌های پاک، تجدیدپذیر و نوظهور” تا کنون برگزار و پنجمین نشست، در حوزه “رنگ ، پلیمر و المان های شهری” با حضور مدیران ارشد شهری در حوزه‌های تخصصی و مدیران عامل شرکت‌های دانش‌بنیان، به همت مرکز تهران هوشمند برگزار شد.

در این نشست که با حضور ایمان صادق زاده، سرپرست مرکز تهران هوشمند و رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی برگزار شد، مباحثی همچون نحوه تعامل با شرکت‌های دانش بنیان، همت شهرداری در استفاده از توانمندی‌ شرکت‌ها و لزوم دارا بودن مزیت رقابتی خدمات و محصولات ارائه شده از جانب شرکت‌ها برای حل مشکلات شهری در حوزه “رنگ ، پلیمر و المان های شهری” طرح و تبادل نظرشد.

در ابتدای این نشست صادق‌زاده، سرپرست مرکز تهران هوشمند بیان کرد: در چهار نشست گذشته بیش از ۱۰۰ شرکت دعوت شده‌اند که تعدادی از این شرکت‌ها طرح‌های خود برای حل چالش‌های شهری تهران را به این مرکز ارسال نموده‌اند. به 24درصد از طرح‌های پذیرفته شده در کمیته‌های تخصصی فضای پایلوت جهت اجرای آزمایشی اختصاص داده شده‌است.

سرپرست مرکز تهران هوشمند با اشاره به چالش‌های موجود در مسیر عقد قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: شرکت های دانش بنیان برای کارکردن با شهرداری پیش از این، دارای چالش در مساله ارائه ضمانت‌نامه بانکی بودند که از هفته گذشته با رایزنی‌های صورت گرفته میان شهرداری تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری مقرر شده ضمانتنامه‌های صادره توسط صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق‌های غیردولتی پژوهش و فناوری نیز برای عقد قرارداد شهرداری با شرکت‌های دانش‌بنیان مورد تایید قرار گیرد.

صادق‌زاده در پایان تاکید کرد: پس از برگزاری نشست، شرکت ها بین ۲ تا حداکثر ۴ هفته فرصت دارند که طرح‌های پیشنهادی متناسب با نیازهای ارائه‌شده را ارسال نمایند؛ طرح‌های ارسالی باید علاوه بر رویکردهای فنی، به مدل درآمدی پیشنهادی نیز اشاره داشته باشد.

در ادامه نشست، صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی گفت: بعد از نام گذاری سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب به نام «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» در سازمان زیباسازی کمیته‌ای به همین منظور تشکیل دادیم و پس از آن به احصا چالش‌ها در زمینه‌های مرتبط با حیطه وظایف این سازمان پرداختیم، تا برای حلشان از شرکت‌های دانش بنیان کمک بگیریم.

پس از سخنان مدیران ارشد شهری و ارائه نیازهای مرتبط در حوزه نشست، مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان ضمن معرفی شرکت خود، به ارائه پیشنهادات، معرفی دست‌آوردها و محصولات دانش‌بنیان و راهکارهای پیشنهادی جهت بهبود روش‌های تعامل با مجموعه مدیریت شهری پرداختند. طبق اعلام برگزارکنندگان نشست، پس از ارسال طرح‌ها در موعد مقرر، بررسی‌ها انجام و در صورت تایید فنی، تعاملات جهت شروع همکاری آغاز خواهد شد.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز