ارتقا نظام سلامت در گرو توانمندسازی مدیران و کارکنان نظام سلامت است

۱۴۰۱/۱۰/۱۹ - ۰۹:۱۹:۵۰
کد خبر: ۱۴۲۰۵۴۷
ارتقا نظام سلامت در گرو توانمندسازی مدیران و کارکنان نظام سلامت است
رئیس موسسه عالی توسعه وتربیت مدیران نظام سلامت ایران گفت: مدیران با استفاده از توانمندسازی می ‌توانند برای بهبود و توسعه توانمندی ‌های کارکنان و استفاده بهتر از این منبع برای ارتقا نظام سلامت بهره ببرند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سیدحسام سیدین  رئیس موسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت ایران در جلسه هم ‌اندیشی اولویت ‌بندی نیازهای آموزشی دوره توانمندسازی روسای دانشگاه‌ های علوم پزشکی کشور، اظهار کرد: توانمندسازی، به بالفعل شدن استعداد های مدیران کمک می‌ کند و مدیران با استفاده از توانمندسازی می ‌توانند برای بهبود و توسعه توانمندی ‌های کارکنان و استفاده بهتر از این منبع برای کسب اهداف سازمان بهره ببرند.

سیدین با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف مدیران را توانمندسازی کارکنان است و افزود: وقتی یک مدیر  می ‌تواند در کار خود موفق شود که به خودباوری برسد و به دنبال ارتقای توانمندی‌ های خود باشد.

 رئیس موسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت ایران، آموزش و توانمندسازی مدیران در حوزه ‌های مختلف ازجمله سبک‌ ها و مهارت‌ های رهبری، حکمرانی نظام سلامت، سیاستگذاری، نوآوری، خلاقیت، ایده پردازی و تحلیل مسائل، را راهکاری برای ارتقای نظام سلامت عنوان کرد.

وی پرورش و توانمندسازی مدیران را موجب پویایی ذهنی و ارتقای توانایی‌ های فردی دانست و تصریح کرد: در دوره‌ ای که برای توانمندسازی روسای دانشکده ‌ها و دانشگاه ‌های علوم پزشکی کشور طراحی کرده ‌ایم، متناسب با نظرات و تجارت صاحبنظران این حوزه، 3 ماژول 2 روزه در طول 3 ماه به‌ صورت حضوری و مجازی تدریس خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما