رئیس کمیته سلامت شورای شهر: فرهنگ سازی باید در مهدکودک ها و مدارس آغاز شود

۱۴۰۱/۱۰/۱۹ - ۱۲:۱۸:۳۱
کد خبر: ۱۴۲۰۶۷۹
رئیس کمیته سلامت شورای شهر: فرهنگ سازی باید در مهدکودک ها و مدارس آغاز شود
رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: فرهنگ‌سازی صحیح در همه ابعاد باید از سنین پایین و در مهدکودک‌ها و مدارس آغاز شود چراکه آن بازه سنی بهترین زمان یادگیری و فرهنگ سازی است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سوده نجفی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در نشستی که به منظور مصوبه ترویج فرهنگ اهدای عضو و تکریم خانواده‌های جان‌بخش اهدا کننده اعضای پیوند با حضور معاون و مدیران شهرداری و مسئولان مربوطه برگزار شد،اظهار کرد: در صورتیکه فرد اهداکننده دچار مرگ مغزی شود برای اهدای اعضا داشتن کارت کفایت نمی‌کند زیرا اهدای عضو در شرع مقدس ما نیاز به رضایت ولی‌دم نیز دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌ها نسبت به مرگ مغزی و عدم بازگشت فرد دچار آسیب به زندگی آگاهی ندارند ادامه داد: معتقدم فرهنگ‌سازی صحیح در همه ابعاد باید از سنین پایین و در مهدکودک‌ها و مدارس آغاز شود چراکه آن بازه سنی بهترین زمان یادگیری و فرهنگ سازی است.
 
رئیس کمیته سلامت با تاکید بر اینکه آموزش باید از همان ابتدا و در سنین کودکی آغاز شود، افزود: یادگیری و فرهنگ سازی در سنین پایین علاوه ‌بر اینکه بازدهی بالایی دارد هزینه‌های کمتری را هم تحمیل خواهد کرد.
نجفی  تصادف جاده‌ای را یکی از مهمترین عواملی که منجر به فوت و مرگ مغزی افراد می‌شود دانست و خاطرنشان کرد: ارائه محرک‌های تشویقی تحت عناوین مختلف می‌تواند تا حدودی از تعداد تصادفاتی که دراثر بی‌احتیاطی و سرعت بالا صورت می‌گیرد را کم کند.
وی با اشاره به اینکه حمایت‌ معنوی از خانواده‌های اهدا کننده عضو و تقدیر از آنان در راستای وظیفه ذاتی ماست اذعان کرد: ارائه خدمات و همکاری در سطوح مختلف از سوی سازمان بهشت‌زهرا، شرکت شهر سالم، اداره کل سلامت، سازمان زیباسازی و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران از جمله اقداماتی است که می‌تواند موجب توسعه فرهنگ اهدای عضو در جامعه گردد.
انتهای پیام/

 

نظر شما