تهیه فهرست سطح ایمنی ساختمان‌های مهم توسط سازمان مدیریت بحران

۱۴۰۱/۱۰/۲۰ - ۰۹:۴۳:۱۱
کد خبر: ۱۴۲۰۹۸۶
تهیه فهرست سطح ایمنی ساختمان‌های مهم توسط سازمان مدیریت بحران
رئیس شورای اسلامی شهر تهران از ارائه برنامه چهارم توسعه شهرداری در صحن شورای شهر در هفته آینده خبر داد و گفت: قرار است سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران به بررسی سطح ایمنی ساختمان‌های مهم پایتخت از نظر پایداری و استحکام بنا بپردازد و فهرستی را در این زمینه تهیه کند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه آغاز یکصد و بیستمین جلسه امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره دستور کار جلسه امروز گفت: امروز قرار است درباره برنامه‌های شهرداری درباره توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در شهر تهران گفت‌وگو کنیم، با توجه به این که اخیرا تعدادی از مراکز کوثر برای همین منظور با حضور شهردار تهران افتتاح شد و قرار است یک فوریت لایحه‌ای که شهرداری در این زمینه پیشنهاد داده است، بررسی شود و در صورت تصویب، طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تهران اجرا خواهد شد.

وی افزود: امروز همچنین نمایندگان شورای شهر تهران در شورای سیاستگذاری سازمان پژوهش و برنامه ریزی شهرداری تهران انتخاب خواهند شد تا شورا و شهرداری درباره برنامه های پژوهشی با یکدیگر در ارتباط باشند و بتوانیم با کمک همدیگر برنامه های پژوهشی لازم برای شهر تهران را پیش ببریم.

چمران ادامه داد: امروز همچنین طرح پیشنهادی کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران درباره نحوه مدیریت کمیسیون ماده ۵ شورای عالی معماری و شهرسازی و نحوه ورود برنامه ها به این کمیسیون در دستور کار قرار می‌گیرد. البته کمیسیون ماده ۵ زیر نظر شهرداری تهران اداره می‌شود، ولی با توجه به وظیفه نظارتی شورای شهر، رئیس شورا نیز به عنوان ناظر در این کمیسیون حضور دارد و به همین دلیل، امروز قرار است طرحی را درباره وظایف این کمیسیون بررسی کنیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان این که برنامه چهارم توسعه شهرداری تهران، یکشنبه هفته آینده در شورای شهر مطرح خواهد شد، عنوان کرد: روز یکشنبه این هفته از هشت صبح تا ده شب در یک جلسه غیرعلنی در شورای شهر تهران برنامه چهارم را بررسی کردیم، اما چون این برنامه هنوز برای مطرح شدن در صحن علنی شورا آماده نشده، قرار است مطالعات بیشتری روی آن صورت گیرد، تا در هفته آینده بار دیگر در صحن شورا مطرح شود.

وی در ادامه گفت: حمل و نقل و ترافیک، آلودگی هوا و مشکلات فرهنگی و اجتماعی شهر تهران مهمترین مباحث مطرح‌شده در برنامه چهارم شهرداری هستند. در برنامه چهارم توسعه باید یک برنامه‌ریزی عملیاتی داشته باشیم تا بتوانیم تا پایان زمان اجرای برنامه، به اهداف تعیین‌شده دست پیدا کنیم و نباید صرفا روی اهداف ایده‌آل سرمایه‌گذاری کنیم، بلکه باید برنامه‌های قابل اجرا را در برنامه چهارم بگنجانیم.

چمران همچنین به موضوع فهرست ساختمان‌های ناایمن شهر تهران اشاره کرد و گفت: سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران فهرستی را درباره ناایمن بودن ساختمان‌ها از نظر حریق اعلام کرده است، اما در این فهرست به استحکام بنا توجه نشده، اما از هفته گذشته سازمان مدیریت بحران شهرداری تیمی را تشکیل داد که سطح ایمنی ساختمان‌ها را از نظر پایداری و ایمنی بررسی می‌کند و قرار است، فهرستی در این زمینه نیز از ساختمان‌های ناایمن پایتخت تهیه شود.

وی در پایان تصریح کرد: فهرست سازمان آتش‌نشانی از نظر ناایمن بودن ساختمان‌ها در برابر حریق مورد تایید است و فهرست سازمان مدیریت بحران شهرداری نیز از نظر سطح ایمنی از نظر فنی و استحکام ساختمان مورد تایید خواهد بود. در نهایت نیز هر دو فهرست باید به شورای شهر ارائه شود تا بتوانیم به لیستی کامل از نظر سطح ایمنی ساختمان‌های مهم سطح شهر در برابر آتش‌سوزی و استحکام ساختمان دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز