انتقاد مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از عدم تناسب ساخت و ساز خانه ها با فضاهای آموزشی

۱۴۰۱/۱۰/۲۵ - ۲۳:۰۰:۴۴
کد خبر: ۱۴۲۳۱۸۷
انتقاد مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از عدم تناسب ساخت و ساز خانه ها با فضاهای آموزشی
مدیرکل آموزش وپرورش شهر تهران گفت: علاوه بر آموزش وپرورش، شهرداری تهران و نهاد های مردمی درحال تلاش برای رفع کمبود فضای آموزشی هستند و در این راستا مدارسی را احداث و به آموزش و پرورش اهدا کردند.

علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ درباره تعطیلی های اخیر مدارس اظهار داشت: مدارس ما تعطیل نشده بلکه معلمان در این مدت زحمات زیادی در قالب آموزش غیر حضوری کشیدند؛ تلاش این معلمان آن بود که همه مباحث آموزشی و پرورشی را در شبکه شاد داشته باشیم؛ کار در فضای مجازی به مراتب سخت تر است زیرا معلمان در فضای کلاس آموزش را براساس طرح درسی که از قبل تنظیم شده، می دهند.

وی با بیان اینکه در مدتی که آموزش ها غیر حضوری شد کار برای معلمان سخت تر شده است عنوان کرد: وقتی آموزش غیر حضوری شد معلمان تمام اهتمام خود را به آموزش داشتند و زمان بیشتری گذاشتند با این حال معاونت آموزشی، برنامه ریزی ها را طوری تنظیم می کنند که در صورت وجود نقص و کمبود بتوانیم با کار بهتر آنرا جبران کنیم.

 مدیرکل آموزش وپرورش شهر تهران درباره گسترش عدالت اجتماعی در مناطق تهران بیان کرد: ما در مناطق جدیدی از تهران مثل منطقه 22 که شاهد ساخت وساز بیشتری هستیم جبران کمبود فضای آموزشی به دغدغه همه مسئولان شهر تهران تبدیل شده، علاوه بر آموزش و پرورش، شهرداری تهران، نهادهای مردمی هم در حال تلاش برای رفع کمبود فضای آموزشی هستند و در این راستا مدارسی را احداث و به آموزش و پرورش اهدا کردند و همه به صورت ویژه در تلاش برای رفع فضای آموزشی در مناطق به خصوص منطقه 22 تهران که تراکم جمعیت بالایی دارد، هستند.

کریمیان ادامه داد: به نظر می رسد ما نیاز به سرعت و حجم بالایی در این زمینه داریم در حال حاضر با توجه به ساخت وسازهای زیادی که انجام می شود به نظر می رسد در آینده نزدیک فضای آموزشی زیادی راه اندازی شود.

وی درباره کمبود نیروی انسانی در مدارس اظهار داشت: هیچ کلاس درسی بدون معلم وجود ندارد و طبیعتا در سازمان آموزش وپرورش هر ساله هم ورودی و هم خروجی داریم که تعدادی از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل شده و به بدنه آموزش و پرورش اضافه می شوند؛ عده ای هم بازنشسته می شوند که ما باید تناسبی بین ورودی و خروجی ایجاد کنیم؛ برای این کار سازوکارهایی را تنظیم کردیم.

کیمیان گفت: بخشی از نیاز خود را با اضافه تدریس معلمان و بخش دیگر را با تدریس همکاران بازنشسته که پویا، علاقه و با انگیزه هستند برطرف می کنیم و همچنین در این زمینه از ظرفیت های دیگری هم استفاده می شود؛ ظرفیت ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان که آموزش و پرورش به واسطه این اساسنامه بخشی از نیروهای مورد نیاز خود را تامین می کند، با این تدابیر امیدواریم که برای سال آینده مشکل نیروی انسانی نداشته باشیم.

 انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز