رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری: داوطلبان سرنوشت خود را به گروه‌های کلاهبردار و شیاد گره نزنند

۱۴۰۱/۱۰/۲۸ - ۰۹:۰۰:۱۸
کد خبر: ۱۴۲۴۴۰۳
رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری: داوطلبان سرنوشت خود را به گروه‌های کلاهبردار و شیاد گره نزنند
رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری از شناسایی ودستگیری 54 نفر از متهمان دارای تارنمای مجرمانه خبر داد و گفت: داوطلبان سرنوشت خود را به گروه‌های کلاهبردار و شیاد گره نزنند و قبل از روز آزمون از گروه‌ها و کانال‌های مدعی تقلب خارج شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدحسین حاجیلو رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری با بیان اینکه اقدامات متعددی در راستای حفاظت از نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ صورت گرفته است، گفت: با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در آخرین حلقه این اقدامات، اینترنت موبایل در ساعات برگزاری آزمون سراسری در روزهای پنجشنبه ۲۹ و جمعه ۳۰ دی ماه در محل حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری با محدودیت مواجه خواهد شد.

 قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور با عرض پوزش از شهروندان ساکن در اطراف حوزه های امتحانی که اینترنت موبایل آنان ساعاتی با محدودیت مواجه می شود، افزود: برگزاری آزمون سالم مطالبه داوطلبان و خانواده‌های آنها و عموم مردم است.

وی با تشکر از همکاری نزدیک عوامل انتظامی، امنیتی و قضایی گفت: تعدادی از افراد و گروه‌هایی که ادعای کذبی در خصوص فروش سؤالات کنکور داشته و از این طریق اقدام به کلا‌هبرداری از داوطلبان کرده بودند شناسایی شدند و در این خصوص لازم است داوطلبان هوشیار باشند که به ادعاهایی که درباره فروش سؤالات کنکور مطرح می‌شود توجه نکنند.

حاجیلو با اشاره به اقدامات پلیس سایبری کشوراظهار کرد: بر اساس اعلام پلیس سایبری کشور ۸۰ تیم تخصصی در «طرح رصد و برخورد با تارنماها، فروش سؤالات کنکور، تخلف در آزمون و فروش تجهیزات تقلب در کشور» فعال بوده‌اند که در این خصوص بیش از ۳۸۵ تارنمای مجرمانه مورد شناسایی قرار گرفته و از این تعداد ۵۴ نفر از متهمان که مدیریت ۱۱۶ صفحه و کانال را بر عهده داشتند شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند و سایر گروه‌ها نیز تحت رصد پلیس و عوامل امنیتی قرار دارند.

قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور تأکید کرد: داوطلبان  سرنوشت خود را به گروه‌های کلاهبردار و شیاد گره نزنند و قبل از روز آزمون از گروه‌ها و کانال‌های مدعی تقلب خارج شده و با رعایت کامل قوانین و مقررات در آزمون شرکت کنند. بدیهی است عدم خروج از این گروه‌ها و همچنین استفاده از ابزار ممنوعه فروخته شده در این گروه‌های کلاهبردار عواقب سخت و جبران‌ناپذیری برای این داوطلبان به دنبال خواهد داشت.

رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری با بیان اینکه در ساعات اخیر فعالیت برخی افراد و گروه‌های کلاهبردار شدت یافته است، گفت: برخی از این افراد با جعل و شبیه‌سازی ناشیانه صفحه نخست دفترچه سؤالات مدعی در اختیار داشتن سؤالات آزمون شده‌اند که لازم است بار دیگر تأکید شود این ادعاها کاملاً جعلی و ساختگی و به قصد کلاهبرداری مطرح می‌شوند.

رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری در پایان از داوطلبان خواست به اطلاعیه‌های منتشر شده در سایت سازمان سنجش در مورد وسایل ممنوعه و مجاز توجه کرده و حتی از آوردن تلفن همراه به محل حوزه‌های امتحانی به دلیل مخاطرات احتمالی خودداری کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما