شناسایی ۵۷کارگاه جعل اسکناس و ارز/ دستگیری ۳۰۰دلال ارزی

۱۴۰۱/۱۱/۰۳ - ۱۰:۳۲:۳۳
کد خبر: ۱۴۲۶۴۹۹
شناسایی ۵۷کارگاه جعل اسکناس و ارز/ دستگیری ۳۰۰دلال ارزی
سخنگوی پلیس از دستگیری بیش از ۳۰۰ نفر از دلالان ارزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛  سردار مهدی حاجیان معاون فرهنگی اجتماعی پلیس و سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه به فعالیت قرارگاه امنیت اقتصادی پلیس اشاره و اظهارکرد: بیش از ۳۰۰ نفر از افرادی که عامدانه در بازار ارز اخلال می‌کردند شناسایی و دستگیر شده که در بین افراد دستگیر شده تعدادی سرشبکه وجود دارند.

وی به موضوع جعل اسکناس و ارز پرداخت و گفت: پلیس ۵۷ کارگاه جعل اسکناس و ارز را از اول سال شناسایی کرده و ۱۷۰ نفر را در این زمینه دستگیر کرده است.

سردار حاجیان ادامه داد: بیش از ۱۰ میلیون انواع واحد ارز تقلبی و ۶۳۲ سکه تقلبی کشف و ضبط شده است.

سردار حاجیان در ادامه به حوزه جعل و کلاهبرداری پرداخت و گفت: ماموران پلیس آگاهی توانستند بیش از ۸۴ درصد پرونده‌ها را کشف کنند که بیشترین کشفیات در حوزه خرید و فروش خودرو، زمین و واحدهای مسکونی بود؛ در حوزه خودرو ۲ هزار و ۷۸۵، در حوزه زمین ۲هزار و ۳۸۰ و در حوزه واحدهای مسکونی ۲هزار و ۱۱۱ فقره کشفیات داشتیم. 

سخنگوی پلیس با بیان اینکه در بحث برداشت از حساب بانکی بیش از ۵ هزار برداشت غیرمجاز انجام شده است، گفت: ۲هزار و ۶۰ سیم‌کارت در این رابطه کشف شد که هزار و ۹۶۵ شماره کلاهبرداران مسدود شد.

سخنگوی فراجا به مراکز مشاوره و مددکاری اشاره و تصریح کرد: ۲هزار و ۱۰۰ کلانتری دارای مرکز مشاوره و مددکاری بوده که مشاوره های حقوقی و آسیب شناسی و ... را ارائه داده که در این رابطه، ارتباط بسیار خوبی با قوه قضاییه داریم.

وی افزود: ۸۰۰ هزار مشاوره روانشناسی به شهروندان ارائه شده‌است که حدود ۷۰ درصد پرونده‌ها منجر به صلح و سازش شده و در این بین ۳۴ هزار پیامک در خصوص مسائل روانشناسی ارسال کردیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز