لزوم اجرای نیات واقفان در بقاع متبرکه/ امامزادگان مأمن و پناهگاه نیازمندان هستند

۱۴۰۱/۱۱/۰۴ - ۰۷:۵۱:۲۵
کد خبر: ۱۴۲۶۷۹۵
لزوم اجرای نیات واقفان در بقاع متبرکه/ امامزادگان مأمن و پناهگاه نیازمندان هستند
رئیس اداره اجرای نیات سازمان اوقاف با تاکید بر لزوم اجرای نیات واقفان در بقاع متبرکه، گفت: امامزادگان مأمن و پناهگاه افراد، مخصوصاً نیازمندان هستند و ذِ از موقوفات ما در زمینه نیازهای اجتماعی از جمله کمک به نیازمندان و فقرا، توزیع بسته‌های معیشتی، تامین هزینه‌های دارو و درمان، کمک به زندانیان و ... است.

سیدحسن جنتی رئیس اداره اجرای نیات سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا درباره عدم تصدی‌گری این سازمان در حوزه اداره موقوفات اظهار داشت: زمانیکه بحث راه‌اندازی مراکز افق (اجتماعی، فرهنگی و قرآنی) بقاع متبرکه و امامزادگان مطرح شد، یکی از موضوعات در واحد اجتماعی نیز همین بوده و تاکید کرده‌ایم که اجرای نیات واقفان خیراندیش را به‌سمت بقاع متبرکه و امامزادگان ببریم.

وی با تاکید بر اینکه اعتقاد داریم که بقاع متبرکه و امامزادگان مأمن و پناهگاه افراد، مخصوصاً نیازمندان هستند، تصریح کرد: بخشی از موقوفات ما در زمینه نیازهای اجتماعی جامعه از جمله کمک به نیازمندان و فقرا، توزیع بسته‌های معیشتی، تامین هزینه‌های دارو و درمان، کمک به زندانیان و ... است؛ هیئت امنای بقاع متبرکه به‌عنوان کسانی که امین مردم هستند و افراد نیازمند پیرامون بقاع متبرکه را بهتر می‌شناسند، می‌توانند در زمینه اجرای نیت به ما کمک کنند؛ یکی از نکات مهم در این خصوص این است که یک بانک اطلاعاتی از افراد در بقاع متبرکه و امامزادگان برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر وجود دارد.

امامزاده ریحان

رئیس اداره اجرای نیات سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تاکید این سازمان بر برون‌سپاری و عدم تصدی‌گری در فعالیت‌های مختلف، گفت: ما حداقل در اجرای نیات واقفان به این امر (عدم تصدی‌گری) اصرار داریم تا فعالیت‌ها با واگذاری به افراد واجد شرایط به نحو احسنت انجام گیرد؛ ابزار ما در تحقیق برای شناسایی نیازمندان همین واحدهای اجتماعی بقاع متبرکه هستند.

جنتی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر رشد فزاینده‌ای درخصوص فعالیت‌های اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اتفاق افتاده است، یادآور شد: از انتهای سال 1398 که شاهد شیوع ویروس کرونا بودیم، بحث توزیع بسته‌های معیشتی از محل اجرای نیات واقفان مطرح شد که اکنون هم در قالب طرح «قرار دوازدهم» در حال پیگیری است؛ «شمیم خدمت» نیز طرح دیگری بود که در راستای توانمندسازی و اشتغال زنان سرپرست خانوار طی سال‌های اخیر اجرا شده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما