لزوم بهره گیری از ظرفیت توافقنامه سویل ۲ برای حذف آثار سوء تحریم‌ها بر فعالیت‌های بشردوستانه

۱۴۰۱/۱۱/۰۵ - ۱۵:۱۱:۱۱
کد خبر: ۱۴۲۷۷۴۶
لزوم بهره گیری از ظرفیت توافقنامه سویل ۲ برای حذف آثار سوء تحریم‌ها بر فعالیت‌های بشردوستانه
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: به عنوان جمعیت هلال احمر انتظار می رود که با تاکید بر روح این سند از کلیه ظرفیت و توانمندی و تجارب نهضت صلیب سرخ به ویژه فعالیت‌ها و اقدامات ارزشمند فدراسیون در یک سال گذشته بهره لازم جهت حذف آثار سوء تحریم‌ها بر فعالیت‌های بشردوستانه ما گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ پیر حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در جریان دومین روز برگزاری نشست مشورتی روسای جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (مِنا) که با حضور سران 12 جمعیت ملی در بیروت در حال برگزاری است، گفت: همانگونه که در مقدمه توافقنامه سویل ۲ آمده است برای تحقق و مأموریت‌های مشترک جهت مقابله با بحران‌های کنونی و آنی نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر خود را متعهد به بازنگری این سند کرده و تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا از نقش محوری و کلیدی جمعیت‌های ملی در کشورهای متبوع آنها حمایت کند.

کولیوند در ادامه افزود: اجرای صادقانه این توافقنامه به حسن نیت، اعتماد، عملگرایی و احترام و حمایت متقابل برای فعالیت ها و برنامه‌های مشترک بستگی دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه این نقش باید به درستی مورد شناسایی واقع شود ادامه داد: مطابق موافقتنامه سویل ۲ جمعیت‌های ملی نقش محوری در انجام فعالیت ها در کشورهایشان خواهند داشت و نقش کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ و فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر، هماهنگ کننده خواهند بود.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: آموزش های لازم برای نهادینه شدن موافقتنامه سویل ۲ به صورت مشترک توسط کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ و فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر به جمعیت های ملی و به کارکنان دفاتر کشوری کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ و فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر اعلام می‌شود.

کولیوند در ادامه گفت: هلال احمر ایران اقدامات لازم برای تقویت این نقش جمعیت ها در سطح ملی و ارتباط با همه شرکای کاری و حتی با دولت های ملی به شکل مناسب انجام داده چرا که این موضوع باید در کنفرانس بعدی بین المللی به شکل مناسب و درست اجرا شود.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: بنابراین به عنوان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران انتظار می رود که با تاکید بر روح این سند از کلیه ظرفیت و توانمندی و تجارب نهضت صلیب سرخ به ویژه فعالیت‌ها و اقدامات ارزشمند فدراسیون در یک سال گذشته بهره لازم جهت حذف آثار سوء تحریم‌ها بر فعالیت‌های بشردوستانه ما گرفته شود.

گفتنی است؛ توافقنامه سویل ۲ نسخه بازنگری‌شده و اصلاح‌شده مورد توافق ارکان نهضت است که در نشست‌های اساسنامه‌ای ۲۰۲۲ ژنو به تصویب رسید.

انتهای پیام/

نظر شما