رشد ۱۴۰ درصدی درآمد شهرداری با اجرای طرح تخفیف پلکانی ۴۰ درصدی عوارض

۱۴۰۱/۱۱/۰۷ - ۱۸:۰۱:۵۴
کد خبر: ۱۴۲۸۳۸۶
رشد ۱۴۰ درصدی درآمد شهرداری با اجرای طرح تخفیف پلکانی ۴۰ درصدی عوارض
شهردار منطقه یک گفت: طرح تخفیف پلکانی ۴۰ درصدی عوارض شهرسازی، محرک لازم برای تعدیل قوانین و رفع موانع ساخت و ساز بود و باعث شد با اجرای آن منطقه در ۱۰۰ روز اخیر نسبت به ۷ ماه اول سال نزدیک به ۱۴۰ درصد رشد درآمدی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا، سید مهدی صباغ شهردار منطقه یک در چهارمین گردهمایی سازندگان و طراحان منطقه یک که با حضور مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران و علیرضا جاوید معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران برگزار شد اظهارکرد: طرح تخفیف پلکانی ۴۰ درصدی عوارض شهرسازی، محرک لازم برای تعدیل قوانین و رفع موانع ساخت و ساز بود و باعث شد با اجرای آن منطقه در ۱۰۰ روز اخیر نسبت به ۷ ماه اول سال نزدیک به ۱۴۰ درصد رشد درآمدی داشته باشد.

وی این رشد درآمدی را حاصل تدابیر شهردار تهران و تلاش حوزه شهرسازی منطقه و همکاری و تعامل خوب سازندگان با منطقه دانست و افزود: کمیسیون ماده پنج قانون فرادستی برای کمک به رونق ساخت و ساز و طرح جامع و تفصیلی شهر تهران است که با تسهیل فرآیند ها پرونده های منطقه یک به کمیسیون ارسال شد و با اتفاق خوبی که افتاد و صدور فیش‌ها در این ۱۰۰ روز، ساخت و ساز در سال آینده رونق خواهد گرفت.

شهردار منطقه یک با اشاره به لایحه شورای عالی استان‌ها نیز گفت: با این لایحه عمده پرونده های منطقه به دلیل مناسب نبودن ضریب ها و استانداردهای تعریف شده با رأی باغ برگشته و اکنون زمین زیر ۵۰۰ مترمربع دیگر بررسی مورد باغ نمی شود در حالی که ۷۰ درصد باغ ها در منطقه یک قرار دارد و این طرح نیازمند بررسی و نگاه ویژه‌ تری است.

صباغ گفت: قوانین نظارتی منجر به کندی حرکت می شود ولی دستگاه نظارتی شهرداری تهران بسیار پیگیرانه و در حال تلاش است تا این جو تعدیل و مجوزها سریعتر صادر شود و در منطقه یک نیز با تشکیل جلسات مستمر پرونده های خاص که دارای مشکل چند سال هستند در حال بررسی مجدد قرار گرفته اند تا سریعتر حل و فصل و به نتیجه برسند.

وی افزود: صنعت ساختمان محرک بزرگی برای ساماندهی وضعیت اقتصادی شهر و کشور است چرا که مجموعه آن از تیم های مهندسی طراحی تا تولیدات ساختمانی و... همه به هم متصل و درارتباط هستند و با رونق این صنعت همه چرخ های متصل به آن حرکت و رشد پیدا خواهد کرد.

عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران نیز در این گردهمایی خاطرنشان کرد: به فعالان صنعت ساختمان برای ایجاد محرک های لازم در این صنعت نیاز داریم. یکی از موارد مهم در ساخت و ساز افزایش میانگین عمر ساختمان ها از ۳۰ به ۴۰ و حتی تا ۱۰۰ سال است تا هم سرمایه‌های شخص هدر نشود و هم به اقتصاد کشور ضرر نرسد و مورد دیگر توسعه زیرساخت‌های گردشگری با همکاری سازندگان در تهران است.

وی اعلام آمادگی کرد که بازدید از ۱۰ پروژه منطقه یک، برای رفع مشکل و تسهیل در اجرای آن از طرف منطقه معرفی و با حضور ایشان انجام شود.

جاوید نیز در این گردهمایی قانون برج -باغ‌ها را نیاز به بازنگری مجدد دانست و افزود: باید سازندگان به توسعه ساخت و ساز نه تنها در مناطق شمالی بلکه در دیگر مناطق شهر تهران به خصوص بافت های فرسوده نیز توجه کنند و مجموعه‌های خدمات محلی را برای دسترسی آسان شهروندان در محلات احداث و به شهر در توسعه زیرساخت ها کمک نمایند.

بنا براعلام روابط عمومی شهرداری منطقه یک، گفتنی است این گردهمایی ۵ و ۶ بهمن ماه در مرکز همایش‌های آسمان زعفرانیه برگزار شد و طی آن پنل هم اندیشی سازندگان منطقه یک با مدیران شهری تهران برگزار و سازندگان در این پنل تسریع در روند ساخت و ساز و رفع مشکلات در خصوص موارد آتش نشانی، فضای سبز، پایانکار، استاندارد آسانسور، کمیته نما، نظارت بر hse و... را مطرح کردند و سپس کمپین شهر و سازنده با هدف بررسی مواردی چون قانون موسوم به برج - باغ، طرح موضوع اخذ وجوه مازاد بر مقررات قانونی، بررسی قانون مربوط به فضای سبز و اخذ جریمه درختان، بهبود تعامل سازندگان با سازمان نظام مهندسی ساختمان، سازمان تامین اجتماعی،ادارات خدمات رسان و ...مطرح شد و حاضرین از نمایشگاهی که با حضور شرکت ها و حوزه های فعال صنعت ساختمان برپا شده بود بازدید کردند.

انتهای پیام/ 

 

نظر شما