هم اتاق شدن با صنایع دستی ایران در هتل‌ها/ راه‌اندازی اتاق ایران با ۵۲ هنر ایرانی

۱۴۰۱/۱۱/۰۹ - ۲۳:۳۳:۴۰
کد خبر: ۱۴۲۹۴۷۳
هم اتاق شدن با صنایع دستی ایران در هتل‌ها/ راه‌اندازی اتاق ایران با ۵۲ هنر ایرانی
معاون صنایع دستی کشور گفت: طی جلساتی که با انجمن هتلداران کشور داشتیم مقرر شد تا بتوانیم در هر هتل 4 یا 5 ستاره یک اتاق ایران داشته باشیم و 52 قلم جنس مورد استفاده در آن اتاق از صنایع دستی باشد.

مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت و گو با خبرنگار صنایع دستی خبرگزاری برنا درباره همکاری این معاونت با جامعه هتلداران اظهار کرد: طی جلساتی که با انجمن هتلداران کشور داشتیم مقرر شد تا بتوانیم در هر هتل 4 یا 5 ستاره اتاق ایران داشته باشیم و 52 قلم جنس مورد استفاده در آن اتاق از صنایع دستی باشد. یعنی از مبلمان گرفته تا روتختی، حوله، جا مسواکی، دمپایی و سایر وسایل را صنایع دستی تشکیل دهد.

وی افزود: در این راستا شورای طراحی ایجاد شده و بنا بر این است تا همگرایی بین بخش های مختلف ایجاد شود.

جلالی درباره ظرفیت بومگردی ها برای استفاده از صنایع دستی بیان کرد: بومگردی ها موظف اند 3 گانه صنایع دستی را داشته باشند یعنی نمایش، آموزش و فروش را در این حوزه داشته باشیم برای مثال حصیر بافی را در 5 دقیقه می توان به گردشگران آموخت همچنینهنر زیست بوم هر منطقه با حضور استاد ماهر در منطقه جذابیت های خاصی دارد بنابراین نمایش و آموزش جذابیت دارد و فروش هم به اقتصاد زیست بوم کمک می کند.

مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

معاون صنایع دستی کشور با اشاره به نقش شرکت های دانش بنیان در این عرصه عنوان کرد: تصویری که از صنایع دستی در قاطبه دانش پژوهان ما شکل گرفته تصویر سنتی است و این تصویر باید عوض شود. در این راستا گام های موثری برداشتهو تفاهم نامه هایی را منعقد کرده ایم برای مثال توجه پژوهشکده رنگ به صنایع دستی تقویت نشده بود ولی ما براساس سیاست تقویت توجه به آنان مراجعه کرده ونیاز های خود را مطرح کردیم و بنا شد تا این پژوهشکده در رنگرزی، سفالگری، شیشه گری و بیشتر رشته ها می به ما کمک کنند.

وی ادامه داد: صنایع دستی به صورت مظلومانه در حیاط خلوتی مشغول انجام کار هنری بوده باید پنجره های این حیاط خلوت باز شود و به رویدادهای مختلف متصل شویم. در این زمینه با دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در راستای صدا دار شدن صنایع دستی گام اثرگذار برداشته ایم.

جلالی به برگزاری نشست های تخصصی با دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: قصد داریم تا دانش تجاری سازی را وارد حوزه صنایع دستی کنیم علاوه براین باید در فاصله بین جوشش هنری و کوشش عملیاتی مکانیزم هایی را طراحی کنیم تا این جوشش هنری به ساز و کار سیستمی تبدیل شود و با اتصال به حوزه های مختلف نگاه تک ساحتی عوض شود و نگاه هم افزا نسبت به حوزه های فرهنگی ایجاد شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز