مراکز خارجی جمعیت هلال احمر خود گردان هستند/ سالانه به ۱۳۰ هزار نفر خدمت توانبخشی ارائه می‌شود

۱۴۰۱/۱۱/۱۶ - ۲۳:۲۶:۱۷
کد خبر: ۱۴۳۲۵۲۱
مراکز خارجی جمعیت هلال احمر خود گردان هستند/ سالانه به ۱۳۰ هزار نفر خدمت توانبخشی ارائه می‌شود
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: مراکز خارج از کشور همگی خودگران اند و بودجه ای از کشور به آن ها اختصاص داده نمی شود.

پیمان نامدار معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در گفت و گو با خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا درباره وضعیت بخش توانبخشی در کشور اظهار کرد: باتوجه به آمار بالای حوادث ترافیکی و حوادث کار که در کشور اتفاق می افتد و همچنین بیماری های مزمن و صعب العلاج یکی از تکالیف ما در حوزه توانبخشی تعریف شده است. دولت نیز برای حمایت از افراد ناتوان و کم توان بودجه هایی در نظر گرفته است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر تنها نهاد عمومی غیردولتی است که در حوزه توانبخشی خدمات غیرخصوصی با قیمت تمام شده به مردم ارائه می دهد. خدمات ارتوپدی فنی از جمله ارتز و پروتز که شامل تجهیزات کمکی برای ستون فقرات و اندام های مصنوعی است در این بخش گنجانده می شود اما متاسفانه در کشور این خدمات را به عنوان خدمات بیمه پایه نداریم.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه بالغ بر 209 واحد خدمت توانبخشی در مراکز ارائه می شود بیان کرد: در حوزه خدمات توانبخشی سالانه بیش از 130 هزار نفر در سراسر کشور سالانه بهره مند می شوند. بخشی از این خدمات شامل ارتوپد فنی، فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتار درمانی می شود که با کم ترین میزان تعرفه و با هدف خدمات رسانی به قشر آسیب پذیر ارائه می شود.  در این راستا یکی از تکالیفمان این است تا این خدمات را  در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته با کمک و هماهنگی وزارت بهداشت توسعه یابد.

نامدار درباره خدمات ارائه شده جمعیت هلال احمر در مراکز خارج از کشور تصریح کرد: در 13 کشور به ویژه کشورهای منطقه آفریقا، آسیای میانه و آمریکای جنوبی از جمله غنا، بولیوی، اکوادر، کنیا، ساحل عاج و افغانستان در حال خدمت اند و بالغ بر 870 هزار خدمت در کشورهای محروم براساس هماهنگی با فدراسیون جهانی بهداشت ارائه شده است این مراکز  همگی خودگران اند و بودجه ای از کشور به آن ها اختصاص داده نمی شود.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز