کاشت ۴۸۰ هزار نهال مثمر برای خانوارهای محروم

۱۴۰۱/۱۲/۱۶ - ۱۰:۱۶:۲۹
کد خبر: ۱۴۴۵۶۴۷
کاشت ۴۸۰ هزار نهال مثمر برای خانوارهای محروم
دبیر سومین پویش ملی درختکاری از کاشت 480 هزار نهال مثمر برای خانوارهای محروم خبر داد.

به گزارش خبرنگار محیط زیست خبرگزاری برنا؛ علی ظرافتی دبیر سومین پویش ملی درختکاری در نشست خبری سومین پویش ملی درختکاری که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد:  هدف ما از برگزاری این رویداد بر این مبنا بود که هرساله درخت هایی که کاشته می شوند هدفمند شده و به نوعی یاری شوند. 

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف ما این بود که در مناطق کم برخوردار نهال های مثمر ثمری که با اقلیم سازگار است کاشت شود تا در آینده نیز امکان اشتغالزایی برای ساکنان مناطق کم برخوردار فراهم شود. 

ظرافتی با اشاره به اینکه این پویش از ۴ ماه گذشته بر اساس ثبت نام ها و درخواست ها آغاز شد بیان کرد: خانواده ها از طریق گروه های جهادی بومی منطقه شناسایی شدند و پس از تایید حمایت ها شکل گرفت. اکنون نیز نیمه جنوبی به اتمام رسیده و نیمه شمالی در حال انجام است که تا انتهای فروردین انجام می شود. 

وی افزود: تاکنون از۳۰۰ گروه حمایت کردیم و ۴۸۰ هزار نهال مثمر برای ۳۰ هزار خانواده کاشته شده است البته هدف گذاری یک و نیم میلیون بوده که تلاش داریم به این عدد برسیم. 

ظرافتی درباره مشارکت های مردمی شکل گرفته عنوان کرد: میکرو پویش هایی برای مشارکت مردم در نظر گرفته شده و از جمله آن پویش برای مادر که به مناسبت روز مادر  و پویش به نام پدر به مناسبت روز پدر عملیاتی شد و ۲۵۰۰ نهال مثل لیمو، انبه، نخل و زیتون بر اساس زیست بوم مناطق کاشته شد.

وی با اشاره به میکروپویش‌های بعدی خاطرنشان کرد:  نذر فرج میکروپویش بعدی ماست که به نیابت امام زمان درخت می کاریم و در مسجد جمکران موکبی برای آن در نظر گرفته شده علاوه براین برای میکروپویشی برای پنجشنبه اخر سال با عنوان خیرات ماندگار در نظر گرفته شده است که با هزینه هر یک جعبه خرما می توان یک درخت خرما کاشت.

در ادامه این نشست یخچالی مسئول حرکت های جهاذی بنیاد علوی اظهار کرد: بنیاد علوی به عنوان بازوی محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان فعالیت می کند. رهبر معظم انقلاب اسلامی پیشرفت منطقه ای و توانمندسازی تهی دستان را از جمله وظایف ما عنوان کرده اند.

وی ادامه داد: فعالیت در پویش ملی درختکاری از دو جهت برای بنیاد علوی قابل توجه است آن هم اینکه در ۷۰ نقطه کشور به صورت ویژه در حال فعالیت هستیم که یکی از عرصه های توانمندسازی کاشت و نگهداری درخت های مثمر ثمر فعالیت داریم همچنین این موضوع میتواند به عنوان منبع درآمدی برای خانواده ها باشد و به عنوان سرمایه گذاری بلند مدت از آن استفاده کنند.

یخچالی گفت:  امسال تعداد زیادی ترغیب شدند که در عرصه محیط زیست فعال شوند و ۲هزار گروه برای انجام این پویش ثبت نام کردند. 

اینکه بتوانیم تخصصی در این عرصه فعالیت داشته باشیم بسیار حائز اهمیت است. این فعالیت ها ادامه دار است به طوریکه۵۰ گروه در طول سال درحال فعالیت اند که سالانه حدود ۱۰هزار نهال میکارند اینگگونه خانواده ها توانمند میشوند و دیگر نیازی به اهدای بسته های معیشتی نیست. 

وی تصریح کرد: در سال های آینده برنامه داریم این کار را ادامه دهیم و تلاش ما این است این کار را مردمی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز