تعطیلی زودهنگام اماکن تاریخی تهران

۱۴۰۱/۱۲/۲۳ - ۱۴:۰۰:۰۱
کد خبر: ۱۴۴۸۸۳۶
تعطیلی زودهنگام اماکن تاریخی تهران
برخی اماکن تاریخی تهران از جمله کاخ سعدآباد، کاخ گلستان و موزه مقدم در اطلاعیه‌هایی از تعطیلی زودهنگام در روز سه‌شنبه ۲۳ اسفندماه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ برخی اماکن تاریخی تهران از جمله کاخ سعدآباد، کاخ گلستان و موزه مقدم در اطلاعیه‌های جداگانه، از تعطیلی زودهنگام در روز سه‌شنبه ۲۳ اسفندماه، پیش از آغاز مراسم چهارشنبه‌سوری خبر دادند.

این مجموعه‌های تاریخی که ساعت بازدید را از روز شنبه ۲۰ اسفندماه تا ساعت ۱۹ افزایش داده بودند، سه‌شنبه ۲۳ اسفندماه تا ساعت ۱۵ باز بودند. مجموعه کاخ‌های سعدآباد نیز اعلام کرده که ساعت بازدید در این روز تا ساعت ۱۶ بوده است.

ساعت بازدید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی زیرمجموعه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ۲۰ تا ۲۸ اسفندماه از ۹ صبح تا ۱۹ عصر است. این وزارتخانه اعلام کرده که ساعت بازدید از موزه‌ها و مجموعه‌های تاریخی در تعطیلات نوروز و ماه رمضان را متعاقبا اعلام می‌کند.

آسیب‌های ناشی از مواد محترقه و رفتارهای پرهیچان در چهارشنبه‌سوری از جمله عوامل نگران‌کننده‌ای است که بارها درباره تهدید آثار تاریخی در این مناسب هشدار داده شده است. بنابر اظهارت مسؤول گروه مرمت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، در دو شب گذشته، پل تاریخی خواجو از جمله آثار تاریخی بوده که بر اثر پرتاب مواد آتش‌زا، دچار آسیب شده است.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز