راه اندازی سامانه بهینه‌سازی خریدهای تجمیعی تجهیزات پزشکی به زودی

۱۴۰۲/۰۲/۱۲ - ۱۷:۰۷:۵۰
کد خبر: ۱۴۶۷۹۲۸
راه اندازی سامانه بهینه‌سازی خریدهای تجمیعی تجهیزات پزشکی به زودی
رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی از هدفگذاری در راستای بهینه‌سازی خریدهای تجمیعی در حوزه تجهیزات پزشکی خبرداد و گفت: در این خصوص سامانه‌‌ای به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سید حسین صفوی رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در جلسه هم‌اندیشی تجهیزات پزشکی که با حضور سرپرست اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو،کارشناسان تجهیزات پزشکی و نماینده‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: برای خریدهای تجمیعی در دنیا مدلها و ساختارهای خاصی وجود دارد که قابل بررسی و مطالعه هستند و از آنها می توان برای خریدهای بهینه الگوبرداری کرد.

رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی یادآور شد: تعیین دقیق و کارشناسی مشخصات فنی در خریدهای تجمیعی تاثیر مستقیم بر ارائه خدمات سلامت به بیماران خواهد داشت. لذا استفاده از نظرات کارشناسی اساتید و کارشناسان در این حوزه بسیار مهم و حائز اهمیت است.

صفوی بیان کرد:  هیات امنا در نظر دارد که نشست‌هایی در حوزه تجهیزات پزشکی داشته باشیم تا هم بازخورد از تجهیزات و ملزومات که در مراکز استفاده می شود، بگیریم و هم از نظرات کارشناسی جهت کمک به بهینه سازی خریدهای تجمیعی که به صلاح و صرفه کشور باشد بهره مند شویم تا این تجهیزات به بهترین شکل برای بیماران استفاده شود.

وی گفت: بحث نیاز سنجی دقیق تجهیزات سرمایه ای مورد اهمیت است از طرفی با توجه به محدودیت ریالی و ارزی باید با دقت به این موضوعات پرداخت. اینکه تجهیزات خریداری شده در کمترین زمان به بهره برداری برسد و به نحو احسن مورد استفاده قرار گیرد،  از اهدافی است که بیش از پیش با کمک دانشگاههای علوم پزشکی و کارشناسان به آن دست خواهیم یافت.

 رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی افزود: از موضوعات مورد گفتگو در جلسه هم‌اندیشی مسأله معرفی سامانه‌ای است که توسط هیات امنا توسعه یافته و چرخه خرید تجهیزات پزشکی ازنیاز سنجی تا نصب و بهره برداری را رصد خواهد کرد.

 صفوی گفت: با همکاری و بهره مندی از نظرات مشورتی همکاران تلاش می کنیم تا تجهیزاتی که خریداری می شود از نقطه صفر تا صد ارزیابی شود. به عبارتی فرایند خرید، تحویل به دانشگاه، زمان نصب دستگاه، وضعیت نصب همچنین خدمات شرکت به لحاظ نصب و گارانتی ارزیابی و بررسی می‌شود و این موضوع در تصمیمات بعدی بسیار موثر خواهد بود.

 انتهای پیام/

 

نظر شما