جان کری: داعش ربطی به اسلام ندارد

۱۳۹۴/۰۹/۱۹ - ۱۲:۲۵:۱۲
کد خبر: ۳۴۸۲۰۴
جان کری: داعش ربطی به اسلام ندارد
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا ضمن چشمگیر خواندن کمک های جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با داعش، دستیابی کشورها به سند اجماع نظر در مذاکرات سوریه را مدیون ایران عنوان داشت.

به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری برنا و به نقل از واحد رسانه وزارت خارجه آمریکا، جان کری، وزیر خارجه آمریکا که بمنظور شرکت در کنفرانس آب و هوایی در پاریس بسر می برد در مصاحبه مطبوعاتی با نیویورک تایمز حول محور بحران سوریه و پناهندگان سوری با اشاره به سخنان جنجال برانگیز ترامپ نامزد ریاست جمهوری حزب راست گرای آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا اظهار داشت: مطرح شدن چنین اظهاراتی بسیار غم انگیز است، من در زمان نمایندگی در مجلس سنای آمریکا بسیار علاقمند به این کار بودم ولی اوضاع در دهه 90 میلادی شروع به تغییر کرد و حالا من تلاش می کنم تا حد ممکن از سیاست (داخلی) پرهیز کنم ولی در این مورد بخاطر ارتباط با سمت شغلی ام مجبور به اظهار نظر هستم.

وی اضافه کرد: داعش ربطی به اسلام ندارد و مسلمانان زیادی در خاورمیانه و دیگر نقاط جهان هستند که در مقابل داعش در حال جنگ هستند ما نباید این موضوع را به پای تمام مسلمانان جهان بگذاریم. 
وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: بی شک ایران بعنوان کشوری ضد داعش خواستار نابودی کامل این گروه است و ایران در برخی موارد درباره مقابله با داعش کمک های چشمگیری کرده است.
وی ضمن ابراز امیدواری به ادامه پایبندی کامل ایران به توافقنامه هسته ای خاطرنشان کرد، با مشارکت ایران در کنار عربستان، قطر،ترکیه و مصر در مذاکرات وین(کنفرانس صلح سوریه)؛ برای اولین بار حضور تمامی بازیگران منطقه ای که به نحوی در این موضوع ذی نفع هستند را شاهد بودیم و در نتیجه در دو نوبت به سند اجماع نظر دست یافتیم، پس بنابراین من به خاطر حضور ایران بر سر میز مذاکرات و عزم آن کشور بمنظور تلاش برای همکاری در اقدامات ضد داعش در سطحی گسترده تر ؛ این اقدام را مدیون ایران می دانم و امیدوارم این همکاری ها طی ماه های آینده نیز ادامه داشته باشد.
مذاکرات صلح سوریه که پیش از حضور ایران بارها بی نتیجه مانده بود با دعوت از ایران بعنوان قدرت منطقه ای پرنفوذ در وین تشکیل گردید و در دو دور از مذاکرات با مشارکت ایران، کشورها به سند اجماع دست یافتند و دور بعدی مذاکرات قرار است 18 ماه دسامبر میلادی در نیویورک برگزار شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز