زن جوان برای جدایی از همسرش روی خود اسید پاشید+عکس

۱۳۹۴/۰۹/۲۰ - ۰۹:۴۶:۳۷
کد خبر: ۳۴۸۳۱۹
زن جوان برای جدایی از همسرش روی خود اسید پاشید+عکس
ماجرای زن جوانی که برای طلاق از همسرش بر روی خود اسید پاشی کرده بود تا با جوان مورد علاقه‌اش ازدواج کند، یک روز پس از حادثه فاش شد.

به گزارش خبرنگار حوادث خبرگزاری برنا، درتاریخ 15 آذرماه سال 94 در ساعت 14، از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 وقوع یک فقره اسیدپاشی در داخل یکی از کوچه های فرعی خیابان بهمن یار به کلانتری 130 نازی آباد اعلام شد.

پرونده در اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ

با حضور مأموران کلانتری در محل و تأیید خبر اولیه مبنی بر اسیدپاشی بر روی یک دختر جوان 21 ساله، بلافاصله موضوع به پلیس آگاهی و مرجع قضایی اعلام شد. به دستور سرپرست دادسرای امور جنایی پرونده مقدماتی با موضوع اسیدپاشی تشکیل شد و پرونده در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

تحقیقات پلیسی

کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی در محل اسیدپاشی اقدام به تحقیقات میدانی کردند و موفق به کشف آثار اسید بر روی آسفالت زمین و همچنین یک بطری حاوی مقداری اسید در نزدیکی محل اسیدپاشی شدند. همزمان، تیم دیگری از کارآگاهان اداره شانزدهم در بیمارستان حاضر و به تحقیق از دختر جوان پرداختند که از ناحیه سر و دست ها مورد سوختگی ناشی از اسید قرار گرفته بود .

این دختر جوان «م» در اظهارات اولیه مدعی شد: توسط سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی سفیدرنگ مورد اسیدپاشی قرار گرفته است؛ اما در ادامه تحقیقات تمامی اظهاراتش در این خصوص را تکذیب کرد و بیان داشت: اسیدپاشی را شخصا انجام داده است .

وی در خصوص انگیزه خود از اقدام به اسیدپاشی بر روی خود عنوان داشت: از مدتی پیش و بر خلاف میل با یکی از بستگان نزدیک خود به‌نام «ح» عقد کردم اما من قصد زندگی با پسر مورد علاقه خود به‌نام «امید» را داشتم. به همین علت چندبار از «ح» خواستم تا از یکدیگر جدا شویم اما او همچنان به زندگی با من اصرار داشت. به همین علت موضوع اسیدپاشی را با امید درمیان گذاشتم. او ابتدا راضی به این کار نبود اما با اصرار من قبول کرد تا اسید را برایم تهیه کند. پس از تهیه اسید توسط امید، در داخل کوچه اقدام به اسیدپاشی بر روی دست ها و سر خود کرده و پس از آن عنوان کردم که مورد اسیدپاشی قرار گرفته‌ام.

اداره شانزدهم 1

تحقیقات از امید 

با توجه به اظهارات «م» در خصوص تهیه اسید توسط پسر مورد علاقه اش، وی در تاریخ 16آذرماه به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل و تحقیقات از او آغاز شد.

الف با تأیید آخرین اظهارات «م» به کارآگاهان گفت: از حدود چندماه پیش و قبل از ازدواج «م» با یکی از بستگانش با او آشنا شده بودم اما پس از گذشت چند ماه ناگهان متوجه شدم که او ازدواج کرده است؛ اما عنوان می کرد که علاقه ای به زندگی با همسرش «ح» ندارد. پس از مدتی «م» موضوع اسیدپاشی بر روی خود را مطرح کرد اما من با وی مخالفت کردم. با این حال او همچنان براین کار اصرار داشت و من نیز به اصرار وی مجبور شدم تا در تاریخ 8 آذرماه مقداری اسید خریداری کنم و در اختیار او قرار دهم. پس از آن دیگر خبری از او نداشتم تا اینکه در ساعت 20:00 تاریخ 15 آذرماه (چند ساعت پس از اسیدپاشی) و از طریق تماس یکی از دوستانش به‌نام مریم متوجه شدم که او اقدام به اسیدپاشی کرده است.

تحقیقات از مریم

مریم درتاریخ 16آذرماه در اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ حاضر شد و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: از چندی پیش و در صحبت های خصوصی میان خود با «م» اطلاع پیدا کردم که او علاقه ای به همسر خود ندارد. وی در صحبت ها چندبار عنوان کرده بود که قصد دارد تا به شیوه‌ای به خود آسیب بزند و هربار من مخالفت می‌کردم.

مریم با تأکید بر این موضوع که از موضوع تهیه اسید توسط الف و طراحی اسیدپاشی هیچ اطلاعی نداشته است، به کارآگاهان گفت:  در زمان اسیدپاشی در تهران حضور نداشتم و پس از تماس خانواده «م» از موضوع اطلاع پیدا کردم که بلافاصله با «امید» تماس گرفته تا او نیز در جریان موضوع قرار بگیرد. اصلا نمی‌دانستم که اسید توسط «امید» تهیه شده است و «م» خودش اقدام به اسیدپاشی کرده است.

 کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به این موضوع که «م» همچنان جهت اقدامات درمانی در بیمارستان است، در پایان خبر اعلام کرد: در آخرین تحقیقات به‌عمل آمده از امید، این شخص در اظهاراتش عنوان کرده است که «م» جهت جلب رضایت وی در خصوص تهیه اسید عنوان کرده که قصد دارد تا پس از اقدام به این کار « اسیدپاشی» از همسرش متارکه و با وی ازدواج کند که با طرح این موضوع ، او راضی به تهیه اسید شده است.

نظر شما