معرفی لیستی از غذاهای لاغرکننده

۱۳۹۴/۰۹/۲۰ - ۲۳:۱۴:۰۶
کد خبر: ۳۴۸۴۰۹
معرفی لیستی از غذاهای لاغرکننده
برخی غذاها می توانند در کاهش وزن شما تاثیرات مفیدی بگذارند و موجب بروز تغییرات مفیدی در کاهش سایز و تناسب اندام در شما شوند پیشنهاد ما استفاده از این مواد غذایی مفید است

به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از دکتر سلام، ورزش منظم بهترین راه برای تقویت عضلات و سوزاندن چربی‌ها است؛ اما اگر به دنبال کاهش وزن هستید، باید به چیزهایی که می‌خورید بیشتر توجه کنید. عدم توجه به آنچه می‌خورید باعث می‌شود که بخواهید بیشتر غذا بخورید. تجربه نشان داده افرادی که با آگاهی بیشتری غذا می‌خورند، کالری کمتری مصرف می‌کنند. از طرفی بین رژیم غذایی و بروز بیماری‌های مزمن و غیر واگیر مانند بیماری‌های قلبی-عروقی، سکته مغزی، سرطان‌ها و دیابت ارتباطی قوی وجود دارد. از این رو، ترکیب غذایی سالم بر سلامت جسم و روان نیز اثر می‌گذارد. با این حال، کاهش وزن به معنای محدود کردن رژیم غذایی نیست، بلکه مستلزم انتخاب مواد غذایی مناسب و بدون کالری است که نیازهای شما را نیز تامین کند. بنابراین اگر می‌خواهید لاغر شوید، اول رژیم غذایی خود را اصلاح کنید. برای شروع، این ۲۵ غذا را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

۱.حمص (غذای لبنانی)

حمص را در یخچال نگه دارید تا دیگر به سراغ میان وعده‌های ناسالم نروید. شما می‌توانید این غذا را با نمک و فلفل، ادویه و یا سس مایونز مصرف کنید. این غذا کالری اندکی ندارد.

۲.سالسا

سس سالسای خانگی سرشار از مواد تازه بوده و عطر و طعمی عالی دارد. شما می‌توانید از این سس به همراه نمک و فلفل برای صرف سالاد استفاده کنید؛ همچنین می‌توانید این سس را به عنوان طعم‌دهنده به گوشت، ماهی و مرغ اضافه کنید.

۳.سیب زمینی

سیب زمینی سرشار از کربوهیدرات است، اما ضرری به شما نمی‌رساند. یافته‌های به دست آمده از مطالعات سال ۲۰۰۸ نشان می‌دهند که سیب زمینی یکی از محبوب‌ترین مواد غذایی در بین مردم بوده است. پوست سیب زمینی سرشار از فیبر بوده و نشاسته موجود در آن فاقد کالری است. از این رو، می‌توانید با خیال راحت سیب زمینی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. با خوردن سیب زمینی به همراه کره ذوب شده، خامه ترش و گوشت نمک‌سود خودداری کنید!

۴.آجیل (دانه‌ها)

مطالعات سال ۲۰۱۱ نشان می‌دهند افرادی که روزانه یک اونس آجیل می‌خورند، سروتونین بیشتری دارند. این هورمون جلوی اشتها را می‌گیرد. به علاوه، سطوح بالای سروتونین به کاهش استرس کمک کرده و نقش قابل توجهی در از بین بردن چربی‌های شکمی دارد.

۵.آووکادو

مبارزه با چربی به وسیله چربی: آووکادو که سرشار از اسیدهای چرب اشباع‌نشده است، نقش بسزایی در از بین بردن چربی‌های شکمی ایفا می‌کند. شما می‌توانید در وعده صبحانه چند برش‌ آووکادو به همراه نان تست بخورید یا از این میوه در تهیه غذاهای مخصوص استفاده کنید.

۶.ماست یونانی

مطالعات محققان نشان داده است افرادی که در رژیم غذایی کم کالری خود لبنیات مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که تمایلی به مصرف لبنیات ندارند، وزن بیشتری از دست می‌دهند. ماست یونانی یک انتخاب عالی است، چون سرشار از پروتئین بوده و با ذائقه بیشتر افراد سازگار است. شما می‌توانید در پخت و پز غذا به جای ادویه و خامه ترش از ماست یونانی استفاده کنید!

۷.تخم شربتی

تخم شربتی سرشار از فیبر، پروتئین و امگا۳ هستند. علاوه‌براین، حجم این دانه‌ها در ترکیب با مایعات افزایش یافته و شما را برای یک مدت طولانی سیر نگه می‌‌دارد، بدون آنکه به مصرف پروتئین بیشتری نیاز داشته باشید. بنابراین، تخم شربتی را در مایعات مورد علاقه خود خیس دهید یا از آنها جهت تهیه یک پودینگ خوشمزه برای صبحانه استفاده کنید.

۸.ماهی سالمون

ماهی‌های آزاد مانند سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ هستند؛ این چربی‌ها باعث کاهش فشار خون شده و سلامت قلب را تضمین می‌کنند. علاوه‌براین، امگا۳ به کاهش التهاب در بدن کمک کرده و باعث می‌شود که پس از تمرینات سخت و طاقت‌فرسای جسمانی سریع‌تر بهبود یابید. پروتئین موجود در سالمون این ماهی را به یک انتخاب عالی برای کاهش وزن تبدیل کرده است.

۹.بلغور جوی دوسر

کافی است در وعده صبحانه یک کاسه بلغور جوی دو سر بخورید تا سریعا وزن کم کنید. یافته‌های به دست آمده از مطالعات اخیر نشان می‌دهند که یک کاسه بلغور جوی دوسر به اندازه غلات کالری دارد، اما شما را بیشتر سیر نگه می‌دارد. چون بلغور جو سرشار از فیبر است.

۱۰.سوپ

سوپ‌های دارای گوشت بهترین دوست شما هستند؛ این سوپ‌ها کالری اندکی دارند و شما را خوب سیر می‌کنند. ترجیحا از سوپ‌های کنسروی کم سدیم و فاقد بیس‌فنل آ. (BPA) استفاده کنید، یا یک ظرف بزرگ سوپ خانگی تهیه کرده و در طول هفته از خوردن آن لذت ببرید.

 

نظر شما