مدیرعامل خانه شهریاران جوان در گفت‌وگو با برنا:

خانه‌ای که برای جوانان کارآفرینی می‌کند

۱۳۹۴/۰۹/۲۳ - ۰۶:۳۰:۰۰
کد خبر: ۳۴۹۰۰۷
خانه‌ای که برای جوانان کارآفرینی می‌کند
مدیرعامل خانه شهریاران جوان در رابطه با فعالیت این حوزه برای اشتغال جوانان، عنوان کرد: با توجه به ظرفیتی که در بدنه حوزه مدیریت شهری خانه شهریاران جوان است در حوزه پسماند، عمران، محیط زیست، ترافیک، شهرسازی و ... تلاش کردیم تا با تشکیل کارگروه تخصصی دانشجویانی که در این رشته‌ها تحصیل می‌کنند را به کار گیریم و کارآفرینی خرد اجتماعی را برای آن‌ها ایجاد کنیم.

محمد ابویی مهریزی، مدیرعامل خانه شهریاران جوان، در گفت‌وگو با خبرنگار شهر و شهروند خبرگزاری برنا، در خصوص فعالیت خانه شهریاران جوان، گفت: در سال 1384و با تدبیر شهردار تهران، حوزه مدیریت شهری از نهاد خدماتی به نهاد اجتماعی تبدیل شد.

وی محور اجتماعی شدن و شکل‌گیری این خانه را مشارکت موثر همه‌ اقشار جامعه دانست و بیان داشت: مهیا شدن زیرساخت‌های اجتماعی و مشارکت جوانان در این امر باعث شکل‌گیری خانه شهریاران جوان شد.

ابویی‌مهریزی با بیان اینکه هدف از شکل‌گیری خانه شهریاران جوان توانمندسازی و کسب مهارت و تجربه‌ برای جوانان بود، اذعان داشت: خانه شهریاران جوان فعالیت خود را از این جهت آغاز کرد که به‌عنوان پل ارتباطی جوانان به‌خصوص دانشجویان با حوزه مدیریت شهری باشد و انتقادات و پیشنهادات آن‌ها را پیگیری کند و گره از مشکلاتشان بگشاید.

وی در ادامه افزود: خانه شهریاران توانست با سازماندهی جوانان در سطح محلات و مناطق افراد فرهنگی جوان را به‌عنوان شهروندانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند را به‌کار گیرد و به‌عنوان یک شبکه پویا و فعال در عرصه حوزه مدیریت شهری فعالیت کند.

مدیرعامل خانه شهریاران جوان در رابطه با فعالیت این حوزه برای اشتغال جوانان، عنوان کرد: خانه شهریاران جوان در حوزه مدیریت شهری به‌صورت کلان نمی‌تواند برای اشتغال جوانان اقدامات موثری داشته باشد؛ اما با توجه به ظرفیتی که در بدنه حوزه مدیریت شهری خانه شهریاران جوان است در حوزه پسماند، عمران، محیط زیست، ترافیک، شهرسازی و ... تلاش کرد تا با تشکیل کارگروه تخصصی دانشجویانی که در این رشته‌ها تحصیل می‌کنند را به کار گیرد و کارآفرینی خرد اجتماعی را برای آن‌ها ایجاد کند.

وی هدف از این کاآفرینی را اینگونه بیان داشت: تلاش خانه شهریاران جوان براین است که جوانان با پروژه‌های کوچکی که از بدنه مدیریت شهری هم تجربه کسب کنند و هم برای خود درآمد مالی داشته باشند.

مهریزی‌ابویی در ادامه با بیان این‌که خانه شهریاران جوان با 30هزارعضو فعالیت می‌کند، گفت: اعضای این خانه دارای دو سطح هستند. یکی فعال و دیگری نیمه فعال است که برای اعضای فعال تسهیلات ویژه‌ای در نظر می‌گیرد. مانند تسهیلات آموزشی و توانمندسازی، تسهیلات اردویی و تفریحی، تسهیلات خدماتی که یک جوان نیاز دارد نیز برای همه جوانان عضو این خانه در نظر گرفته می‌شود و به آن‌ها ارائه می‌شود.

وی در پایان صحبت‌هایش در خصوص برنامه عملیاتی که برای تحقق مفهوم کلمه «شهریار» دارد، گفت: عمده استراتژی ها، رویکردها و محور اصلی فعالیت ما، کلمه «شهریار» است که مهمترین کلیدواژه ماست. به‌دنبال آن هستیم که شهریاران از فضای عمومی خارج و به یک فضای حرفه‌ای تر و تخصصی‌تر نسبت به مسائل شهری وارد شوند. شهریار یعنی یاور شهر، کسی که قرار است در مسائل شهری مشارکت کند. آیین و فرهنگ شهریاری جزو سیاست‌های اصلی ماست تا بتوانیم شبکه‌ای از یاوران شهر در موضوعات مختلف ایجاد کنیم که خدمات گوناگونی به شهر ارائه می‌دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز