احمد مبلغی :

خطاب رهبر انقلاب متوجه "نسل در حال شروع" است/حوادث تلخ، افکار عمومی جهان را آماده "گفتگو پذیری در اندیشه" کرده است

۱۳۹۴/۰۹/۲۳ - ۰۹:۴۵:۴۴
کد خبر: ۳۴۹۰۷۹
خطاب رهبر انقلاب  متوجه نسل در حال شروع  است/حوادث تلخ، افکار عمومی جهان را  آماده گفتگو پذیری در اندیشه کرده است
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نامه مقام معظم رهبری شامل چندین دلالت مهم است، گفت: ارایه ماهیت اتفاقات تروریستی، افکندن نگاهی انسانی به عمق فجایع حاصل از حوادث تروریستی، تبیین موضع اسلام در قبال تروریسم دلالت های مهم این نامه را تشکیل می دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله احمد مبلغی در گفت و گویی با شبکه خبری العالم  خاطرنشان کرد: توضیح "نایکسان نگری" و "نایکسان رفتاری" غربیان در قبال حوادث مختلف تروریستی و تاثیر این مواجهه تبعیض آمیز در زمینه سازی و رواج بخشی به تروریسم از دیگر دلالت های مهم نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی را تشکیل می دهد.

آیت الله مبلغی در پاسخ به این سوال که چرا رهبر انقلاب اسلامی جوانان را مورد خطاب قرار داده است؟ پاسخ داد:  تغییر دهنده بودن جوانان به عنوان نیروی انسانی پیشرفته، برخورداری آنان از توانایی بر تحلیل نسبت به حوادث سخت،  بهره مندی جوانان از فرصت و توان کافی برای تحول یابی معرفتی نیرومند و موثر، و توانایی آنان بر مسدود ساختن و به پایان آوردن اشتباهات گذشته (که فعالیت های تروریستی را مجال داده است) دلایل این توجه به جوانان بوده است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: به همین سبب، رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب خود را به جای آن که به "نسل در حال پایان" متوجه کند، به "نسل در حال شروع" متوجه نموده است.

  وی تاکید کرد: نامه رهبری باب گفتگوی اندیشه ای را  با نسل های نوخاسته و با تمرکز بر "تحلیل محتوایی حوادث جهانی با نگاهی انسانی و دینی " گشوده است و گشودن این باب با این مختصات، الگوی خوبی برای عالمان، شخصیت ها، سیاستمداران و مراکز اسلامی است.

گفتنی است: این گفت و گو با شبکه خبری العالم به زبان عربی انجام  و روز یکشنبه به زبان فارسی ترجمه شد.

نظر شما