تقدیر از برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی

۱۳۹۴/۰۹/۲۴ - ۱۰:۲۹:۳۸
کد خبر: ۳۴۹۵۲۳
تقدیر از برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی
هفدهمین جشنواره جوان خوارزمی امروز با معرفی ۴۵ طرح برتر دانشجویی و دانش آموزی در دانشگاه شهید بهشتی به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در این مراسم که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد 17 طرح برگزیده دانشجویی  و 32 طرح منتخب دانش‌آموزی معرفی شدند و جوایز خود را دریافت کردند.

این طرح‌ها از میان 7000 طرح ارسالی به دبیرخانه جشنواره انتخاب و معرفی و در 4 گروه فنی و مهندسی و علوم پایه و کشاورزی برگزیده شدند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم گفت:‌ دانشگاه پس از مراکز رشد و پارک های علم و فناوری با حضور شرکت های دانش بنیان مسیر دانایی به توانایی را طی می کند.

محمد فرهادی افزود: بیش از 250 نفر از استادان و پژوهشگران در بررسی طرح های این دوره از جشنواره شرکت داشتند و 4 طرح از طرح های این جشنواره به مرحله کاربردی و صنعتی رسیده و به محصول تبدیل شده است.

وی به شرکت های حمایت کننده از تولیدات گفت:‌ در هر استانی باید یک صندوق حمایت از پژوهش تشکیل شود تا با وام دادن با سودهای بسیار کم به طرح های پژوهشی در جهت تحقیق و فناوری گام بردارد.

فرهادی تاکید کرد: در بودجه سال آینده 20 میلیون دلار در اختیار صندوق شکوفایی و نوآوری قرار خواهد گرفت تا بتواند از نوآوری ها و خلاقیت های دانشجویان ،‌نوآوران و پژوهشگران حمایت لازم انجام شود.

وی ادامه داد: دانشگاه های ایران یک رشد 80 درصدی در چند سال اخیر در بین دانشگاه های جهان داشتند همچنین ما رشد 3 درصدی را در دیپلماسی علمی در دانشگاه های کشور شاهد هستیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: طی دو سال گذشته در پارکهای علم و فناوری  بیش از 80 میلیون دلار صادرات داشته ایم و 4 هزار شرکت دانش بنیان در پارک های علم و فناوری درحال فعالیت هستند.

گفتنی است؛ در حاشیه این جشنواره نمایشگاهی از اختراعات و ابتکارات پژوهشگران جوان نیز به نمایش درآمد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز