واکنش تند کارگردان مستند "من ناصر حجازی هستم" به قلعه‌نوعی

۱۳۹۴/۰۹/۲۴ - ۱۰:۳۹:۱۳
کد خبر: ۳۴۹۵۳۰
واکنش تند کارگردان مستند من ناصر حجازی هستم به قلعه‌نوعی
این مستندساز گفت: در رابطه با اینکه عده ای می گویند در این مستند به قلعه نوعی توهین شده، زمان قضاوت خواهد کرد.

نیما طباطبایی کارگردان فیلم مستند "من ناصر حجازی هستم" در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری برنا، در رابطه با هدف و دغدغه از ساخت این اثر نمایشی، اظهار داشت: ساخت این فیلم از طرف جواد یحیوی به من پیشنهاد شد او با سابقه من در کارگردانی و در حیطه ورزشی آشنا بود و از آن جا که هر کارگردان و یا هر کسی که مدتی در حیطه ورزش فعالیت داشته باشد از این پیشنهاد استقبال می کند من هم ساخت این فیلم را پذیرفتم.

 وی در ادامه اضافه کرد:ناصرحجازی شخصیتی جسور٬صادق و خودساخته داشت و اثر ردپای او در فرهنگ کشور ما همچنان وجود دارد. 

این کارگردان در پاسخ به این پرسش که چرا بعد از گذشت سال ها همچنان اختلاف قلعه نوعی با مرحوم حجازی ادامه پیدا کرده است، بیان کرد: این را بهتر است که مردم پاسخ دهند خود آن هابا دیدن فیلم حتما متوجه این موضوع می شوند.

 کارگردان فیلم "من ناصر حجازی هستم" در جواب این سوال که اصلا فکرش را می کردید که  این فیلم بعد از اولین نمایش خود با چنین واکنش هایی مواجه شود، گفت:فیلم مستند باید حاشیه را با خود حمل کندو زمانی که با هیچ واکنشی از طرف مخاطب روبه رو نشودیعنی کاملا خنثی و بی تاثیر بوده است. در این اثر تنها حقایق را گفتم و براساس شواهد و اسناد صحبت کردم خود من هیچ گاه حاضر نبودم چیزی را خلاف واقعیت بیان کنم.

 نیما طباطبایی درباره این که بعضی ها معتقدند در فیلم به قلعه نویی توهین شده، تصریح کرد:این چنین نیست، اما زمان خودش همه چیز را مشخص می کند. در تاریخ سینمای ایران فیلم ورزشی با چنین حجم تصاویر آرشیوی و اطلاعات و اسناد واقعی در سال های دور نداشته است ما سعی کردیم براساس اتفاقات و روندی که در آرشیو مطبوعاتی بوده تولید این اثر را پیش ببریم روحیه ناصرحجازی جسور و صادق بود ما سعی کردیم روحیه آن مرحوم در این اثر انعکاس داشته باشد و تمامی آن هم به خاطر زحمات و حمایت تهیه کننده و خانواده حجازی به همراه دوستان و سایر عوامل است.

این کارگردان درباره این که چه سرنوشتی در انتظار اکران این مستنداست، یادآوار شد: امروز در شیراز و تهران فیلم به نمایش درآمد اما به تهیه کننده اعلام کردند که از فردا تا  زمان نتیجه رسیدگی به شکایت در دادگاه از نمایش این فیلم جلوگیری می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز