مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد:

سن بازنشستگی تغییر می کند

۱۳۹۴/۰۹/۲۴ - ۱۳:۰۴:۰۷
کد خبر: ۳۴۹۶۴۵
سن بازنشستگی تغییر می کند
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری سن بازنشستگی را که متوسط آن در حال حاضر ۵۱/۵ است را از مواردی دانست که باید در برنامه ششم با جدیت دنبال شود. او در ادامه افزود: در برنامه ششم پیشنهاد شده است هر سال شش ماه به سن بازنشستگی افزوده شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، اسلامیان اجرای طرح بازنشستگی پیش از موعد را از مشکلات پیش روی صندوق بازنشستگی دانست و افزود: خوشبختانه این طرح فعلا به علت نبود منابع مالی اجرایی نشده است و درصورتی اجرا می شود که به ازای هر نفر 110 میلیون تومان اعتبار پیش بینی شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه کارکنان دولت پس از 30 سال خدمت در زمان بازنشستگی از پرداخت کسورات معاف می شوند گفت: این تصمیم نیز از نظر صندوق بازنشستگی کشوری صحیح نیست و باید در برنامه ششم اصلاح شود .

اسلامیان با بیان اینکه هم اکنون حقوق بازنشستگان براساس 2 سال آخر خدمت محاسبه می شود اصلاح فرمول حقوق بازنشستگی را از دیگر مواردی دانست که باید در برنامه ششم پیگیری شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه برای محاسبه حقوق بازنشستگی روش های متعددی پیشنهاد شده است تاکید کرد: درصورت تصویب این برنامه در مجلس شورای اسلامی این میزان حقوق براساس 5 سال آخر خدمت محاسبه می شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، تعداد بازنشستگان تحت پوشش را یک میلیون و 262 هزار نفر برشمرد و افزود: از این تعداد حدود یک میلیون و 222 هزار نفر از بازنشستگان کمتر از 2 میلیون تومان حقوق می گیرند.

اسلامیان با بیان اینکه سالانه 30 هزار نفر به جمع بازنشستگان اضافه می شوند از اینکه دولت تمام استخدامی جدید را در قالب بیمه تامین اجتماعی جذب می کند انتقاد کرد و گفت: این روش باعث شده است تا تعداد ورودی‌ها به سمت سازمان بازنشستگی قطع شود. او با اشاره به اینکه براساس استانداردهای جهانی باید به ازای هر بازنشسته شش نفر شاغل وجود داشته باشد افزود: متاسفانه این استاندارد نه تنها به خوبی در کشور اجرا نمی شود بلکه شرایط خیلی سخت تر شده است.

اسلامیان گفت: در صندوق بازنشستگی کشوری به ازای هر بازنشسته کمتر از یک نفر شاغل است. مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری رویکرد مهم صندوق بازنشستگی کشور را در دولت یازدهم درحوزه اقتصادی خروج از واحدهای کوچک و غیربازده دانست و افزود: این صندوق درنظر دارد در سه حوزه حمل و نقل، نفت و پتروشیمی و معادن فلزی سرمایه گذاری کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز