تاثیر استفاده از گوشی هوشمند بر ستون فقرات

۱۳۹۴/۰۹/۲۵ - ۰۴:۳۲:۰۸
کد خبر: ۳۴۹۸۱۶
تاثیر استفاده از گوشی هوشمند بر ستون فقرات
این روزها دیدن افرادی که سرهای خود را پایین انداخته و غرق در گوشی هوشمند خود هستند تبدیل به یک موضوع عادی شده است. ولی تا چه حد با ضررهای ناشی از حالت نامناسب بدن در حین کار با گوشی‌های هوشمند آشنا هستید؟

به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، این روزها دیدن افرادی که سرهای خود را پایین انداخته و غرق در گوشی هوشمند خود هستند تبدیل به یک موضوع عادی شده است. ولی تا چه حد با ضررهای ناشی از حالت نامناسب بدن در حین کار با گوشی‌های هوشمند آشنا هستید؟ با ما همراه باشید تا بهتر متوجه شویم که استفاده از گوشی هوشمند در حالت بدنی نامناسب چقدر به ستون فقرات ما آسیب می‌زند.

 

عوارض استفاده مداوم از گوشی هوشمند,ستون فقرات,آسیب ستون فقرات

استفاده از گوشی‌ هوشمند باعث تغییر شیوه نشستن، ایستادن و راه رفتن شده است

پیشرفت فناوری طی دهه اخیر بسیار شگفت‌انگیز و البته ترسناک بوده است. شاید تا همین ۲۰ سال پیش داشتن گوشی هوشمندی که دارای نمایشگر لمسی و قادر به اتصال به اینترنت باشد به نوعی یک داستان علمی تخیلی بود ولی حالا همه چیز دگرگون شده است. قسمت ترسناک رشد فناوری این است که فناوری چگونه بر عادت‌ها و سلامتی ما اثر گذاشته است. استفاده از گوشی‌های هوشمند سبب شده تا شیوه نشستن، ایستادن و راه رفتن ما تغییر کند.

 آیا می توانید تصور کنید که وقتی ایستاده‌اید و گوشی خود را پایین‌ نگه داشته‌اید درست مثل این است که یک کودک ۸ ساله روی سر شما نشسته است؟

زمانی که شما در حال مطالعه پیام‌های  گوشی هوشمند خود هستید یا به وب‌گردی می‌پردازید تقریبا ۲۷ کیلوگرم فشار را روی گردن و ستون فقرات  خود تحمل می‌کنید.

ستون فقرات,عوارض استفاده مداوم از گوشی هوشمند,آسیب ستون فقرات

سعی کنید در هنگام تایپ روی تبلت خود زاویه ۳۰ درجه را حفظ کنید

دکتر کنت هانسراج رییس تیم جراحی ستون فقرات در مرکز جراحی و توانبخشی ستون فقرات نیویورک مدلی را که در بالا مشاهده می‌کنید، طراحی کرده است. به کمک این تصویر کاملا مشخص است که جلو بردن سر و تحمل این میزان از فشار روی گردن و ستون فقرات برای سلامتی بسیار مضر است. شاید جالب باشد که بدانید بسیاری از افراد بطور میانگین بین ۲ تا ۴ ساعت از وقت خود را در طول روز به این ترتیب سپری می‌کنند.

مقاله دکتر هانسراج در ژورنال فناوری جراحی بین‌المللی منتشر شده است. او در مقاله خود به این نکته اشاره کرده است که بهترین حالت این است که گوش‌های شما هم راستا با شانه‌های شما قرار بگیرند. این امر فشار به بدن را کاهش می دهد و میزان کورتیزول را نیز کم می‌کند.  از سوی دیگر حالت نامناسب بدن به ستون فقرات  فشار وارد می کند و ممکن است منجر به  ساییدگی و پارگی ستون فقرات شود و حتی نیاز به جراحی را نیز ضروری کند.

2 نکته برای حفظ سلامتی هنگام کار با گوشی هوشمند:

- بجای این که گوشی هوشمند خود را در قسمت پایین نگاه دارید و به سمت آن خم شوید، گوشی را دقیقا جلوی صورت خود نگاه دارید.

- سعی کنید در هنگام تایپ روی تبلت خود زاویه ۳۰ درجه را حفظ کنید این زاویه باعث می‌شود تا فشار کمتری روی مچ شما وارد شود.

منبع : zoomit.ir

نظر شما