معاون اجرایی ستاد برگزاری اجلاس دوستی جوانان ایران و جهان در گفت و گو با برنا مطرح کرد:

اهمیت نامه‌های مقام معظم رهبری به جوانان غربی در بحث دیپلماسی نوین

۱۳۹۴/۰۹/۲۷ - ۰۵:۳۱:۰۰
کد خبر: ۳۵۰۱۲۰
اهمیت نامه‌های مقام معظم رهبری به جوانان غربی در بحث دیپلماسی نوین
معاون اجرایی ستاد برگزاری اجلاس دوستی جوانان ایران و جهان عنوان کرد: نامه های مقام معظم رهبری به جوانان غربی در بحث دیپلماسی نوین و همچنین دیپلماسی جوانان اهمیت زیادی دارد.

 روح الله مدبر، درباره اهمیت نامه های مقام معظم رهبری  به جوانان غربی در بحث دیپلماسی نوین به خبرنگار برنا گفت: مخاطب قراردادن مستقیم جوانان سایر کشورها بر مبنای دیپلماسی جوانان ودیپلماسی نوین اهمیت زیادی دارد. این اتفاق باعث ایجاد جریانات متعدد فکری و تحریک حس حقیقت جویی در میان جوانان می شود. صحبت های بی واسطه مقام معظم رهبری با جوانان غربی هجمه هایی را که برای ایجاد هراس علیه مسلمانان به وجود آمده، از بین می ‌برد. نامه دوم مقام معظم رهبری هم به همین شکل صادر شده است. در نامه دوم ایشان مجدداً بدون واسطه، عموم جوانان غربی را پس از حادثه اخیر تروریستی فرانسه خطاب قرار دادند، در این نامه رهبر معظم انقلاب از دردی مشترک سخن گفته اند و به عبارتی بر دغدغه هایی اشاره کردند که هراس، ترس، نفرت و دشمنی را گسترش می دهد.

وی  با اشاره به اینکه نامه نخست رهبری به جوانان اروپایی، ایده برگزاری اجلاس جهانی دوستی جوانان ایران و جهان بوده است، عنوان کرد: ما پس از نامه  اول رهبر معظم انقلاب  به جوانان اروپا و آمریکای شمالی که در سال 93 صادر شد، به این فکر افتادیم که از ظرفیت های این نامه برای برقراری ارتباط میان جوانان جهان استفاده کنیم.پس از آن هم رئیس جمهوری در سخنرانی که در سازمان ملل متحد داشت، بر ایجاد جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری تاکید کرد. در نتیجه تصمیم گرفته شد تا اجلاسی با عنوان اجلاس جهانی دوستی جوانان ایران و جهان شکل گیرد.هدف این اجلاس علاوه بر اینکه دوستی میان جوانان جهان است، نشان دهنده مخالفت ما با تروریسم و افراط گری است.پس از آن هم ستاد برگزاری این اجلاس برگزار شد و وزیر ورزش و جوانان، معاون ساماندهی امور جوانان را به عنوان رئیس ستاد برگزاری این اجلاس انتخاب کرد.

معاون اجرایی ستاد برگزاری اجلاس دوستی جوانان ایران و جهان اضافه کرد: در واقع این اجلاس برای عملیاتی کردن نامه رهبر مقام معظم انقلاب و همچنین فراهم کردن بستر مناسب گفت و گوی جوانان دنیا به دور از تاثیرگذاری رسانه های هدفمند است که قصد دارند، پیام ها را آنطور که دوست دارند به مخاطب ارائه کنند. 20 سال پیش فضا به این صورت نبود. افراد در کشورهای مختلف تحت تاثیر رسانه های هدفمند قرار می گرفتند، فشار زیادی بر کشورهای وارد می شد تا فرهنگ کشورهای قدرتمند دنیا را بپذیرند و همین فشارها برای تغییر فرهنگ کشورها باعث به وجود آمدن تروریسم شد.اما دو نامه رهبری نماد روشنی از دیپلماسی نوین و دیپلماسی جوانان است.ما هم بر همین اساس قصد داریم، گفت و گوی میان جوانان با جوانان و جوامع بین المللی را ایجاد کنیم. در واقع برگزاری اجلاس جهانی دوستی جوانان ایران و جهان باعث گفت و گویی بی واسطه میان جوانان جهان در کنار احترام به فرهنگ کشورها می‌شود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز