یک متخصص اطفال در گفت و گو با خبرگزاری برنا تشریح کرد:

آنفلوآنزا برای چه افرادی خطرناک است؟/ گروه‌های پر خطر واکسن بزنند

۱۳۹۴/۰۹/۲۷ - ۰۸:۴۰:۵۸
کد خبر: ۳۵۰۱۳۴
یک متخصص اطفال گفت: معمولا آنفلوآنزا زمانی موجب به مرگ می شود که فرد مبتلا به بیماری مزمن قلبی و ریوی باشد. در واقع بیمارانی که سیستم دفاعی ضعیفی دارند، در صورتی که مبتلا به آنفلوآنزا شوند، بیشتر در خطر هستند، اما برای افراد خاصی که بیماری خاص ندارند، مشکلی به وجود نمی‌آید.

مهتاب مساحی در گفت و گو با خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا درباره شیوع ناگهانی آنفلوآنزا گفت: آنفلوآنزا در تمام سنین به غیر از دوران نوزادی دیده می شود. شیوع ناگهانی انواع مختلف آنفلوآنزا تقریباً هر زمستان رخ می دهد و شدت آن در اشخاص فرق می کند. همچنین کسانی که قبلاً دچار این بیماری نشده اند، امکان بروز این بیماری دربدن آنان بیشتراست.

وی در ارتباط با افرادی که نیاز به تزریق واکسن دارند، افزود: افرادی که بیماری های مزمن  قلبی، ریوی، دیابت پیشرفته دارند، افراد بالای 65 سال، زنان باردار، بیماران سرطانی و کودکان ویا بزرگسالانی که  بیمارانی که استفاده مداوم کورتن دارند ویا بیمارانی  که  بدن آن ها نقص ایمنی دارد وباید کورتن استفاده کنند،  به دلیل  ضعف شدید بدنی حتما  باید واکسن آنفلوآنزا بزنند.

این متخصص اطفال تصریح کرد: البته نیازی نیست تمامی افراد واکسن آنفلوآنزا بزنند، تنها به گروه های پرخطر واکسن آنفلوآنزا توصیه می‌شود، کودکان و افراد مسن بیشتر سرما می خورند چون سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف تر است و توانایی کمتری برای مراقبت از خود در برابر بیماری دارند.

وی در خصوص علائم بیماری آنفلونزا عنوان کرد: بالا بودن درجه حرارت بدن (درجه حرارت بدن به مدت بیش از دو روز بیشتر از 8/37 درجه سانتی گراد باشد) ،ابتلا به درد ناگهانی یا ترشح از یک یا دو گوش،احساس درد در گوش خود و ادامه آن به مدت بیش از چند روز، آبریزش وگرفتگی بینی بیش از 10 روز،سرفه همراه با خلط غلیظ و بدبوی زرد و سبز رنگ، گلودرد بیش از 48 ساعت به هنگام بلع غذا، حساسیت های پوستی یا جلدی غیر قابل توجیه، سفتی گردن همراه با سردرد مداوم، درد در ناحیه سینوزیت ها، تب و ترشحات زرد یا سبز رنگ بینی که بیش از 48 ساعت طول بکشد، از علائم بیماری آنفلوآنزا است. همچنین تب و لرز، سردرد، دردهای عضلانی از جمله کمردرد، خستگی، سرفه (که ممکن است با خلط همراه باشد)، گلودرد، خشونت صدا، استفراغ. گلو درد خارش بدن کوفتگی از علایم شایع این بیماری هستند.

 مساحی همچنین درباره راه های پیشگیری از آنفلوآنزا عنوان کرد:  به داخل آرنج خود عطسه و سرفه کنید.دستان خود را با صابون وآب گرم به مدت  20 ثانیه بشویید.زمانیکه با آب و صابون دسترسی نداشتید از دستمال های بهداشتی مرطوب استفاده کنید.ازمالیدن چشم ها و بینی با دهان تا قبل از اینکه دستان خود را نشسته اید یا از دستمال بهداشتی مرطوب استفاده نکرده اید  خودداری کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز