تقدیراز خیران حوزه پژوهش و فناوری آموزش عالی در هفته پژوهش

۱۳۹۴/۰۹/۲۵ - ۱۵:۵۵:۲۶
کد خبر: ۳۵۰۱۵۹
تقدیراز خیران حوزه پژوهش و فناوری آموزش عالی در هفته پژوهش
چهل و هشتمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه ها ،موسسات ومراکزآموزش عالی و پژوهشی و پارک های علم و فناوری کشور با حضور دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری و دکتر محمد حسین امید ، معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در سالن اجلاس سران برگزار شد. در این مراسم از خیران حوزه پژوهش و فناوری آموزش عالی تقدیر شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،  درمراسم افتتاح این همایش دکتر امید درسخنانی با اشاره به نامگذاری 25 آذرماه به نام روز حامیان پژوهش و فناوری در هفته پژوهش اظهارداشت: خوشبختانه دراین سه سال اخیر باتلاش های وزارت علوم و تشکیل ستادخیرین و تلاش روسای دانشگاه ها تقریبا در همه دانشگاه های بزرگ، بنیادخیرین برای حمایت از دانشگاه هاتاسیس شده وامروز نزدیک به 400 نفر از واقفین در حوزه علم و فناوری حضور دارند و حمایت آنها دستاوردهای بزرگی برای جامعه علمی کشور به ارمغان آورده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به برخی از اقدامات خیرین و واقفین گفت:باحمایت این بزرگواران نزدیک به 450 هزار متر مربع طرح عمرانی در دانشگاه های کشور به بهره برداری رسیده و در حدود 150 هزار مترمربع پروژه نیز در دست احداث می باشد که در بخش های مختلف آموزشی ،پژوهشی و رفاهی به بهره برداری خواهد رسید.

امید افزود: یکی از بندهای سیاست های کلی علم و فناوری استفاده از ظرفیت وقف علمی و استفاده از کمک خیرین برای توسعه علمی کشور است و ما از معاونان پژوهشی تقاضا داریم که در مناسبت های مختلف از وجود خیرین بهره مند شوند و با بنیادهای واقفین در ارتباط باشند.

وی با اشاره به اخبار دلگرم کننده در حوزه پژوهش و فناوری گفت:براساس مدل هایی که با کمک معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم طرح ریزی شده، در سال 95 رشد اعتباری خوبی برای پارک های علم وفناوری و مراکز رشد خواهیم داشت به طوری که در پارک های علم و فناوری رشد بودجه 100 درصدی خواهد بود و خبر خوب دیگر افزایش سهم پژوهش از GDP به میزان یک درصد می باشد و قرار است در خصوص تجهیز آزمایشگاه ها اقدامات مثبتی انجام پذیرد.

وی در پایان با اشاره به تقدیر از 40 نفر از خیرین و واقفین در حوزه پژوهش و فناوری گفت: از میان 400 خیر حاضر در کشور در حوزه آموزش عالی ،امسال از 40 نفر از این بزرگواران که در حوزه پژوهش و فناوری فعالیت می کنند تقدیر خواهد شدکه از9 نفر ازبزرگواران حاضردر نشست به صورت حضوری ولوح تقدیروهدایای سایر خیرین این حوزه برای آنان ارسال می شود.

نظر شما