معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت:

۵۰ درصد مردم به‌خاطر سکته‌های مغزی و قلبی فوت می‌کنند

۱۳۹۴/۰۹/۲۸ - ۰۸:۴۴:۰۷
کد خبر: ۳۵۰۸۵۰
معاون تحقیقات و فناوری وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 50 درصد مردم ایران به‌خاطر سکته‌های مغزی و قلبی فوت می‌کنند که البته با رعایت برخی مسائل تا 80 درصد قبال پیشگیری است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا؛ دکتر رضا ملک‌زاده که در جمع گروهی از مسئولان و استادان دانشکده علوم پزشکی نیشابور در تالار اجتماعات دیالیز این دانشکده، افزود: در 12 نقطه کشور برنامه مطالعاتی در خصوص کنترل بیماری‌‌های غیر واگیر در گروه بالغین در دست پژوهش است.

وی بیان داشت: مطابق آمار سازمان بهداشت جهانی که چندی پیش منتشر شد جمهوری اسلامی ایران در ردیف ده کشور اول و پیشرفته جهان در کنترل بیماری‌های عفونی و مرگ مادران باردار قرار دارد.

دکتر ملک‌زاده اظهار کرد: سطح علمی پزشکان ما به‌خاطر عدم ورود به مباحث پژوهشی پایین آمده است.

وزیر اسبق بهداشت گفت: برنامه‌های بهداشتی و درمانی کشور سبب شد سن امید به زندگی از ابتدای انقلاب اسلامی از 56 سال به 75 سال افزایش یابد که نشان دهنده تلاش بسیار در این باره است.

دکتر ملک‌زاده یادآور شد: هدف فعلی وزارت بهداشت برای 20 سال آینده افزایش سن امید به زندگی به 80 سال است که در ژاپن و برخی کشورهای پیشرفته جهان شاهد آن هستیم و این هدف، با کنترل بیماری‌های غیر واگیر محقق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:50 درصد مردم ایران به‌خاطر سکته‌های مغزی و قلبی فوت می‌کنند که البته با رعایت برخی مسائل تا 80 درصد قابل پیشگیری است.

نظر شما