سرفه خود را با طب سنتی درمان کنید

۱۳۹۴/۰۹/۲۹ - ۰۵:۲۴:۳۷
کد خبر: ۳۵۱۱۰۲
سرفه خود را با طب سنتی درمان کنید
یکی از دلایل سرفه، خشکی هوا است به همین دلیل توصیه می شود از بخور استفاده شود تا هوا مرطوب شده و مشکلات تنفسی کمتر شود. بخور با داروهای گیاهی اعم از ترکیب آب جوش و داروهای گیاهی همچون آویشن، بابونه، پنیرک و گل ختمی از روش های مناسب درمان سرماخوردگی است.

به گزارش گروه خبرخبرگزاری برنا، به غیر از بخور، گیاهان دارویی و مواد غذایی مفیدی نیز برای تسکین سرفه وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره شده است:

گل ختمی که گیاهی با طبع سرد است اثرات ضد التهابی و ضد سرفه قوی دارد و مصرف جوشانده گل ختمی نیز به دلیل داشتن ترکیبات نرم کننده می تواند برای درمان سرفه های خشک و مزمن مفید باشد.

برای درمان سرفه های مزمن و خشک به خصوص در شهرهایی با آب و هوای سرد و خشک حریره بادام، حریره فندق و به دانه بهترین گزینه ها هستند.

جوشانده آویشن نیز در درمان سرفه بسیار مفید است. البته این جوشانده را می توان با عسل و لیمو نیز مصرف کرد چون آویشن برای درمان سرماخوردگی و سرفه های شدید مؤثر است.

جوشانده زنجبیل، پیازچه و عسل نیز برای کاهش یا درمان سرفه های شدید مؤثر است.

از دیگر مسکن های سرفه می توان دم کرده عناب و زنجبیل را نام برد.

مصرف غذاهای ملین مثل حریره، آش کدو و میوه های پخته شده برای تسکین سرفه مؤثر است. همچنین مصرف آش سبزی و سوپ سبزیجات حاوی گشنیز، جعفری و اسفناج نیز مفید است.

مصرف آبلیموی شیرین، آب انارشیرین، زردآلو، برگ هلو و انجیر خشک به هنگام سرفه منعی ندارد.

برای درمان سرفه های مزمن و خشک به خصوص در شهرهایی با آب و هوای سرد و خشک حریره بادام، حریره فندق و به دانه بهترین گزینه ها هستند؛ چرا که این ماده غذایی به ویژه به دانه، التهابات مجاری تنفسی ناشی از سرماخوردگی را بهبود می بخشد و حالت تحریکی که منجر به سرفه شده است را از بین می برد. حریره ها باعث تقویت فرد و بهبود خشونت و گرفتگی صدا نیز می شوند.

کسانی که زیاد سرفه می کنند یا دارای تورم در ناحیه مجاری تنفسی هستند، مصرف جوشانده شکوفه سیبو خود سیب نیز برایشان بسیار مفید است.

یک قاشق مرباخوری به دانه را در نصف لیوان آب جوش بریزید تا به قوام بیفتد. سپس آن را صاف کنید و لعاب به دانه را بنوشید. حتی می توانید مقداری نبات نیز به آن بیفزایید. در صورتی که گلودرد و سرفه شدت یافت، می توان یک فنجان از این دمنوش را در صبح و فنجان دیگر را در شب نوشید چرا که نوشیدن این دمنوش در تسکین سرفه های خشک مؤثر است و باعث خروج خلط نیز می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز