مدیرکل دامپزشکی استان قزوین تاکید کرد:

ضرورت اطلاع رسانی به موقع در خصوص تب برفکی

۱۳۹۴/۰۹/۲۸ - ۱۶:۳۴:۰۶
کد خبر: ۳۵۱۱۲۴
ضرورت اطلاع رسانی به موقع در خصوص تب برفکی
نقیبی: از کلیه دامپزشکان بخش خصوصی درخواست داریم در صورت مشاهده موارد بیماری تب برفکی مراتب را در اسرع وقت اطلاع رسانی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، مدیرکل دامپزشکی استان قزوین در جلسه ای که با حضور کلینیسین های فعال و مدیران بخش دولتی دامپزشکی برگزار شد آمادگی مجموعه دامپزشکی استان را برای هرگونه اقدام لازم در راستای پیشگیری از شیوع بیماری تب برفکی در استان اعلام نمود.

دکتر سید بهمن نقیبی اظهار داشت: بررسی های بعمل آمده در نمونه های اخذ شده از موارد بیماری حاکی از تغییر سوش ویروس می باشد که این تغییرات ژنتیکی در ویروس کارپیشگیری از بیماری صرفا" با اتکا به واکسن را با مشکل مواجه خواهد کرد.

 دکتر نقیبی در این جلسه از کلیه دامپزشکان بخش خصوصی خواستار شد:‌ در صورت مشاهده موارد بیماری در سطح استان ضمن ارتباط با بخش دولتی مراتب را در اسرع وقت اطلاع رسانی کنید.

وی ادامه داد:  برای پیشگیری از شیوع بیماری در بین دامداریها، ضوابط بهداشتی- قرنطینه ای را رعایت نموده وبه دامداران توصیه می شود، از هرگونه نقل و انتقال غیر مجاز دام اکیداً خوداری نمایند.

دامپزشکان بخش خصوصی نیز هریک با بیان مشاهدات و نحوه درمان تب برفکی مواردی را بیان و تجربیات گذشته در اطلاع رسانی به دامداران را برای پیشگیری از شیوع بیماری حائز اهمیت ذکر کردند.

تب برفکی یکی از بیماریهای واگیر دام است که در صورت شیوع خسارات اقتصادی فراوانی را به دامداران تحمیل خواهد نمود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز