یک پزشک عمومی در گفتگوی خبر گزاری برنا:

کشت ته حلق راه مطمئنی برای شناسایی آنفلونزا است

۱۳۹۴/۰۹/۲۹ - ۰۶:۱۳:۱۲
کد خبر: ۳۵۱۱۶۱
کشت ته حلق راه مطمئنی برای شناسایی آنفلونزا است
یک پزشک عمومی گفت: کشت ته حلق راه مطمئنی برای شناسایی بیماری آنفلونزا است.

 فتح ا... پاشازاده،  پزشک عمومی در گفت و گو با خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا عنوان کرد :اگر پزشک مشکوک به آنفلونزا شود از بیمار تست کشت ته حلق می گیرد و بلافاصله برای مرکز بهداشت منطقه می فرستند. بعد از 4 ساعت اگر جواب کشت  منفی باشد، مشکلی نیست، ولی اگر جواب کشت مثبت باشد، بلافاصله جواب را برای بیمارستان می فرستند و سریعا درمان را برا ی آنفلونزا شروع می کنند .

وی با اشاره به علائم این بیماری گفت: این بیماری علائم متعددی دارد، اما هر نشانه‌ای به معنی ابتلا به آنفلونزآ نیست.به طور مثال پسر بچه ای 8 ساله  که در بخش گوش وحلق و بینی  بیمارستان بستری بود و به  علت گوش درد  مشکوک به آنفلونزا بود و یا دختر  15 ساله  ای که 5 شب نخوابیده بود وبه علت بی خوابی فکر می کردیم که مبتلا به آنفلونزا شده است.در حالیکه هیچ کدام از این افراد به این بیماری مبتلا نبودند.

وی همچنین درباره بیماری آنفلونزای خوکی گفت: آنفلونزای خوکی به یک بیماری مسری اطلاق می شود که معمولا قبل از آن فرد مبتلا حتی کوچکترین نشانه ا ی از بیماری ندارد اما بیشترین عوامل مورد تمرکز در آنفلونزای خوکی این است که بر خلاف آنفلونزای فصلی افراد جوان سالم هم در معرض آن هستند.

 پاشازاده در خصوص 5 علامت هشدار دهنده ی اولیه آنفلونزای خوکی گفت: این بیماری با تب خفیف شروع می شود که به سرعت بالا می رود وتا 38 درجه سلسیوس می رسد و نشان می‌دهد شما بیماری جدی‌تری از آنفلونزای فصلی دارید. تب شدید ممکن است، باعث تعریق در شب شود و بعد از آن بلافاصله دچار لرز شوید. لرز علامت دیگر آنفلونزای خوکی است و امکان دارد شما را به اشتباه بیاندازد و باعث شود فکر کنید  آنفلونزای فصلی دارید.

وی اضافه کرد: یکی از علائم اولیه این بیماری عموما سرفه های آزار دهنده در قفسه سینه است که در شب اتفا نمی افتد وخواب را از شما می گیرد.اگر این بیماری درمان نشود، به سرعت منجر به التهاب ریه می شود که ممکن است درمان آن بسیار هزینه بر باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز