دستکشی که از حرکت انگشتان نیرو می‌گیرد

۱۳۹۴/۰۹/۲۹ - ۲۳:۰۶:۰۷
کد خبر: ۳۵۱۶۳۹
دستکشی که از حرکت انگشتان نیرو می‌گیرد
دانشمندان دانشگاه پلی‌تکنیک تورینو و موسسه فناوری ماساچوست (MIT) یک دستکش خود نیروبخش طراحی کرده‌اند که از قطعات ادغام شده در پارچه آن برای راحتی و کاربری آسان استفاده می‌کند.

به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از ایسنا، دستکش‌های هوشمند توانسته‌اند رابط بین انسان و ماشین باشند و نیاز به جوی‌استیک و ماوس را از بین ببرند اما چالشی که در این میان وجود دارد، طبیعی و موثرتر و کاربردی‌تر کردن آن‌هاست که محققان توانسته‌اند با دستکش Goldfinger یک قدم به این هدف نزدیک شوند.

این دستکش دارای اجزای الکترونیکی و مکانیکی در داخل پارچه‌اش بوده و برای راحتی بیشتر در مقایسه با دستگاههای مشابه و همچنین ارائه روشی ساده‌تر برای وارد کردن داده‌ها و فرمان‌ها طراحی شده است.

دستکش Goldfinger بطور بی‌سیم به رایانه یا دستگاههای دیگر متصل شده و نیروی خود را از حرکات انگشتان و با استفاده از ترانسفورماتورهای فیزوالکتریک انعطاف‌پذیر تولید می‌کند که وزن دستکش را کاهش داده است. علاوه بر آن، حسگرها، سوئیچ‌ها و سیم‌کشی در داخل پارچه دستکش ادغام شده که آن را بیشتر از یک مکانیسم کنترل به یک دستکش واقعی تبدیل کرده است.

این دستکش با استفاده از حالت‌های ساده برای کنترل دستگاهها و سیستم‌های مختلف کار می کند. این حرکات توسط دستکش و نرم‌افزار پیگیری نوری، شناسایی و تعبیر می‌شود.

این جزئیات توسط انجمن مهندسی مکانیک آمریکا منتشر شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز