همسر «ببری» از فرنگ می آید

۱۳۹۴/۰۹/۳۰ - ۱۱:۰۴:۵۰
کد خبر: ۳۵۱۷۹۶
همسر «ببری» از فرنگ می آید
قرار است همسر ببری«ببر سیبری ماده » که پس از ۵ سال قرنطینه به باغ وحش بازگشته دیگر تنها نباشد و جفت نر این حیوان بنا به درخواست مسوولان کشورمان از اروپا به ایران بیاید.

به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، پرویز قندالی مدیر باغ وحش تهران در گفت‌وگو با تسنیم با یادآوری ورود دو ببر سیبری در سالهای گذشته به کشورمان، گفت: دو ببر سیبری نر و ماده در سال‌های گذشته وارد کشور شدند که مشخص شد یکی از آنها بیماری مشمشه دارد و بر اثر آن درگذشت.

وی ادامه داد: پس از مرگ گونه نر ببر سیبری، آزمایشات لازم از ببر ماده انجام گرفت و مشخص شد هیچ بیماری در این حیوان وجود ندارد.

مدیر باغ وحش تهران ادامه داد: حدود 5 سال آزمایش بر روی ببر سیبری نشان داد که این حیوان بیماری مشمشه ندارد و به باغ وحش تهران بازگشت.

وی در ادامه به زندگی آینده این ببر اشاره کرد و افزود: برای اینکه بتوان به تولید مثل این حیوان اقدام کرد قصد داریم گونه نر این حیوان را از اروپا وارد کشور کنیم تا نسل این نوع از گربه‌سانان منقرض نشود.

مدیر باغ وحش تهران به نامه‌نگاری با اتحادیه اروپا برای در اختیار گرفتن گونه نر ببر اشاره کرد و گفت: کارهای مقدماتی در این باره انجام گرفته و حتی موافقت اولیه برای این منظور نیز تایید شده است.

قندالی خاطرنشان کرد: نامه‌نگاری‌های لازم در این خصوص باید انجام بگیرد و امیدواریم با توجه به کارهای انجام شده و برنامه‌های در پیش بزودی شاهد حضور ببر دیگری از نوع نر در باغ وحش باشیم.

ورود ببر نر باعث می شود نسل این نوع حیوان منقرض نشود و دیگر اینکه ببری نیز در باغ وحش تنها نخواهد ماند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز