یک دانشجوی رشته ی آموزش زبان انگلیسی ابداع کرد؛

سریع ترین روش برای یادگیری لغات انگلیسی

۱۳۹۴/۰۹/۳۰ - ۱۲:۲۳:۵۱
کد خبر: ۳۵۱۸۸۵
سریع ترین روش برای یادگیری لغات انگلیسی
محسن ترقی، دانشجوی رشته ی آموزش زبان انگلیسی در مقطع دکتری در دانشگاه تهران، روشی را ابداع کرده که مدعی است"سریع ترین روش برای یادگیری لغات" است.این روش تحت عنوان "تی-کدینگ" طرفداران زیادی پیدا کرده و توانسته مشکل تعداد زیادی از دانشجویان و داوطلبان آزمون ها را درزمینه به ذهن سپاری لغات بی شمار برطرف کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، وی ترقی تی-کدینگ را روشی علمی و تضمین شده برای به خاطر سپاری لغات توصیف کرد و گفت: درستی این روش در مجامع بین المللی و داخلی به اثبات رسیده و دارای گواهی ثبت  اختراع از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

ترقی گفت:  این روش سال گذشته در دانشگاه تگزاس آمریکا و در حضور کارشناسان زبان و کسانی که انگلیسی، زبان مادریشان است. ارائه و با استقبال مواجه شد. این روش همچنین قرار است، اوایل خرداد ماه سال آینده در دانشگاه هاروارد ایالت ماساچوست امریکا که یکی از معتبرترین دانشگاه های دنیاست ارائه  شود.

وی ادامه داد : "تی-کدینگ تنها روش معتبربرای به خاطر سپاری لغات در کوتاه ترین زمان ممکن استو لغاتی که به این روشبه خاطر سپرده می شوند، بالاترین ماندگاری را در ذهن زبان آموز دارند.

ترقی هر روش دیگری که تحت عنوان "کدینگ" و توسط افراد غیرمتخصص ارائه و تبلیغ می شو،  را غیراصولی خواند و گفت:کدسازی برای واژه ها در روش"تی-کدینگ" از 14 اصل ثبت شده ی علمی پیروی می کند که ضامن یادگیری لغات و ماندگاری بالای آنها در ذهن زبان آموز است.

وی افزو: معمولا افراد غیر متخصص که رشته تحصیلی انها زبان نبوده به منظور سود جویی ذهن داوطلبان بی اطلاع را از روش اصولی دور می‌کنند.

او توضیح دا: روش"تی-کدینگ"، یادگیرندگان زبان را قادر می سازد، در هر جلسه ی 4 ساعته حدودا 150 لغت را با کمترین فشار به ذهن و کمترین احساس خستگی به خاطر بسپارند.

ترقی درباره ی روشتی-کدینگ گفت: مبنای این روش، روشی است که نخستین بار توسط پروفسور اتکینسون در سال 1975 وتحت عنوان "یادیار" ارائه شد. این روش که معتقد بود زبان آموزان برای تسریع بخشیدن به فرآیند یادگیری لغات لازم است تصویرسازی کنند، دارای نقصی نیز بود و آن اینکه برای بسیاری از لغات ذهنی مثل زیبایی،شکوه، تفکر و مفاهیم فلسفی ..تصویری وجود نداشت تی-کدینگ در جهت رفع این نقص اختراع شد.

ترقی افزود: تی-کدینگ" یک روش سه مرحله ایست که در مرحله ی اول، یک حلقه ارتباطی بین زبان اول و زبان خارجی تشخیص داده می‌شود. این حلقه ارتباطی چیزی است که زبان آموز از قبل با آن آشنا بوده و معنی آن را در هر دو زبان مبدا و مقصد می داند. در مرحله بعدی یک مثال فراهم می شودو در مرحله آخر، دانشجویان به همراه استاد آن مثال را تکرار می کنند.

ترقی خاطرنشان کر: در تی-کدینگ هیچ محدودیتی برای انواع لغات وجود ندارد. در حقیقت طی روش تیکدینگ لغات آموزش داده نمی شو، بلکه معنای لغات در ذهن افراد کاشته می شود.

ترقی تا کنون بیش از 10 هزار کد را برای انواع کتابهای لغت موجود در بازار اختراع کرده و علاوه بر آن مولف بیش از 20 کتاب در زمینه آموزش زبان است.

نظر شما