احتمال برکناری پیمانکار متروی کلانشهر اهواز، قوت گرفت

۱۳۹۴/۰۹/۳۰ - ۱۳:۰۶:۰۲
کد خبر: ۳۵۱۹۱۷
احتمال برکناری پیمانکار متروی کلانشهر اهواز، قوت گرفت
خبرگزاری برنا، مدیرعامل سازمان قطارشهری اهواز، گفت: شرکت های مختلف خارجی برای همکاری در اجرای پروژه متروی کلانشهر اهواز اعلام آمادگی کردند، و در صورت برکناری پیمانکار این پروژه، اولویت با پیمانکاران داخلی است.

عباس هلاکویی در گفتگو با خبرگزاری برنا در اهواز، اظهارداشت: در صورت عدم همکاری شرکت کیسون با شرایط موجود در قرارداد سال 1385 و پایان همکاری مترو اهواز با این شرکت، برای اجرای این پروژه، پیمانکار جدید و توانمندتری بکار خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر شرایط اجرای پروژه ‌های قطار شهری نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده و همچنین بسیاری از ابزارآلات مورد نیاز این پروژه‌ ها که در خارج از کشور برای ایران ساخته می ‌شدند، اکنون در کشور قابل تولید هستند.

 این مقام مسئول در سازمان قطار شهری اهوازبا اشاره به اینکه در سال‌ های گذشته ساخت و ساز زیرزمینی در ایران نیز بومی شده است، تصریح کرد: در گذشته و ابتدای کار پروژه‌ های قطار شهری، دستگاه‌ های مورد نیاز برای حفاری زمین در دسترس نبود ولی اکنون تهران، کرج، اصفهان، شیراز، مشهد، اهواز و به تازگی کرمانشاه نیز مجهز به این دستگاه‌ ها شده‌ اند.

 هلاکویی با اشاره مجدد به احتمال تغییر پیمانکار قطار شهری اهواز، عنوان کرد: تعداد پیمانکاران در داخل کشور نسبت به گذشته چند برابر بیشتر شده است؛ بنابراین در صورت عدم همکاری شرکت کیسون با شرایط موجود در قرارداد سال 1385 و پایان همکاری با این شرکت، اولویت برای قرارداد جدید با چند پیمانکار داخلی است.

 وی با اشاره به تاثیر رفع تحریم‌ های ایران بر آینده پروژه مترو اهواز، اظهارداشت: به تازگی شرکت‌ های خارجی مختلفی برای همکاری اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز، بیان داشت: کارشناسان کشور ژاپن نیز به مدت 40 روز در ایران حضور داشتند و تمام امکانات را بررسی و ارزیابی کردند و کشورهای دیگر مانند چین و روسیه نیز برای ارزیابی به ایران سفر کرده ‌اند.

هلاکویی خاطرنشان کرد: مجموع این شرایط می ‌تواند پس از سال ‌ها تحریم و مشکلاتی که برای قطار شهری اهواز پیش آمد، بر آینده مترو اهواز و چگونگی ادامه کار موثر باشد.

 مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز تایکد کرد: پیشرفت پروژه مترو اهواز بیشتر به همت مسئولان شهر اهواز و استان خوزستان بستگی دارد و لازم است شهرداری و شورای شهر اهواز و استانداری خوزستان با مشکلات موجود به شکل جدی مقابله کنند و موانع را کنار بزنند. 

نظر شما