کلاهبرداری «ندیده» از پدربزرگ و مادر بزرگ‌ها

۱۳۹۴/۱۰/۰۱ - ۰۸:۵۵:۵۸
کد خبر: ۳۵۲۰۹۹
کلاهبرداری «ندیده» از پدربزرگ و مادر بزرگ‌ها
مردی شیاد در نقش فامیل به فریب زنان سالخورده می‌پرداخت و پول میلیونی به جیب می‌زد.

به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری برنا،ایران نوشت: از روز چهارم آبان ماه سال جاری وقتی زن 73 ساله نزد مأموران کلانتری 101 تجریش پرده از شگرد عجیب یک شیاد برداشت، پلیس به تعقیب مردی دست زد که خود را از بستگان طعمه‌هایش معرفی می‌کرد و به بهانه گرفتن قرض در صحنه تصادف اقدام به سرقت می‌کرد.

وقتی به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای الهیه یک تهران، تیمی از مأموران پایگاه یکم پلیس آگاهی دست به کار شدند تا مرد شیاد را ردیابی کنند، کارآگاهان در نخستین اقدام به تحقیق از زن فریب خورده دست زدند.

وی گفت: «در میدان تجریش بودم که مردی خودش را به من رساند و احوالپرسی گرمی کرد. من او را نمی‌شناختم اما او خودش را از بستگان پدری من معرفی کرده و بعد گفت تصادف شدیدی کرده و زن و بچه‌اش در داخل خودرو هستند او نیاز به پول دارد و اتفاقی من را دیده است. وی افزود: دلم به حالش سوخت و چون احساس می‌کردم این مرد با من فامیل است کارت عابربانک‌ام را به همراه رمز در اختیارش قرار دادم تا برای رفع مشکل خود پول از حسابم بردارد بعد از مدت کوتاهی پیامکی دریافت کردم و فهمیدم همه 16 میلیون تومان پولم از حسابم برداشت شده است، نمی‌خواستم باور کنم به این راحتی در دام یک کلاهبردار افتاده‌ام.

تیم پلیسی وقتی دیدند زن 73 ساله از سر دلسوزی خود را گرفتار دردسر بزرگی کرده است به بررسی تراکنش‌ مالی حساب وی دست زدند و پی بردند این مرد به یک طلافروشی رفته و همه 16 میلیون تومان را سکه طلا خریده است. بدین‌ترتیب تصاویر دوربین‌های مداربسته طلافروشی بازبینی شد و زن مالباخته با دیدن تصویر دزد پول‌هایش وی را شناسایی کرد.

همزمان با این اقدام‌های پلیس، کارآگاهان با زنان و مردان سالخورده دیگری روبه‌رو شدند که همگی در دام‌های مشابهی افتاده بودند و مرد شیاد نزد همه‌شان عنوان کرده بود از بستگانشان است و براحتی توانسته بود همه‌شان را فریب دهد.

عکسی که از فامیل دروغین دراختیار پلیس بود در برابر همه این مالباخته‌هابه نمایش درآمد و همزمان دوربین‌های مداربسته‌ای که از تراکنش‌های مالی حساب‌های عابربانک فریب‌خوردگان به دست آمده بود مشخص کرد مرد شیاد به شکارهای زنجیره‌ای دست می‌زند. با توجه به اینکه اثری از این شیاد در آلبوم مجرمان حرفه‌ای نبود و کارآگاهان فاش کرده بودند او می‌تواند تازه‌کار باشد، ماجرای چنین کلاهبرداری‌هایی به کلانتری‌هابویژه کلانتری‌های شمال شهر تهران و مغازه‌دارها و اتحادیه طلا و جواهرفروشان مخابره شد تا اگر مرد مرموز را دیدند پلیس را در جریان قرار دهند.

ساعت 7 غروب 18 آذر ماه سال جاری حجره‌داری در بازار تجریش با پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران تماس گرفت و ادعا کرد مردی شبیه به فامیل دروغین در محدوده بازار تجریش تردد می‌کند که بلافاصله مأموران به بازار اعزام شدند و محدوده بازار تجریش را تحت کنترل قرار دادند و توانستند بعد از نزدیک به یک ساعت سرانجام این مرد را شناسایی کنند.

محمدرضا 37 ساله که باور نمی‌کرد بازداشت شده وقتی تحت تحقیق گرفته شد به کلاهبرداری‌های سریالی از زنان سالخورده از ابتدای سال در مناطق مختلف شهر تهران اعتراف کرد و گفت: زمان مراجعه به این زنان، ابتدا به صورت کاملاً مؤدبانه خودم را از بستگانشان معرفی می‌کردم و زمانی که آنها می‌گفتند مرا نمی‌شناسند برخی نشانی‌های ساختگی ارائه می‌کردم تا آنها را قانع کنم سپس به بهانه تصادف و نیاز شدید به پول قانع می‌شدند که کارتشان را برای دقایقی به من بدهند و به همین راحتی سرقت می‌کردم.

بنابه این گزارش، بازپرس پرونده با توجه به شکارهای مشابه زیادی که این شیاد با فریب زنان سالخورده‌ای انجام داده است، تقاضا کرد تصویرش انتشار یابد تا کسانی که در دام وی افتاده‌اند به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز