معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان:

فعالیت های اجتماعی جوانان باید مکمل توسعه ورزش همگانی باشد

۱۳۹۴/۱۰/۰۱ - ۱۹:۱۱:۵۱
کد خبر: ۳۵۲۵۰۴
فعالیت های اجتماعی جوانان باید مکمل توسعه ورزش همگانی باشد
معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با تاکید به این نکته که برای ایجاد نهضت باید نقش جوانان را مدنظر قرار داد،گفت: انتظار داریم که تحرکات مسئولین ورزش و جوانان مکمل با بحث توسعه ورزش همگانی باشد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دکتر غلامرضا شعبانی بهار در دومین روز از گردهمایی سه روزه معاونین امور جوانان ادارات کل ورزش و جوانان استان های کشور ضمن تقدیر ازمدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان در برپایی این گردهمایی، از برنامه های معاون ساماندهی امور جوانان وزارتخانه برای ایجاد تحولی که در بخش جوانان مد نظر بود تشکر کرد.

وی از مدیران کل استان ها به عنوان بازوان اصلی توسعه ورزش همگانی کشور یاد کرد و افزود: بدون شک اگر تدابیر و مساعدت های شما نبودهمین توفیقات اندک نیز حاصل نمی شد.

 شعبانی بهار با اشاره به این نکته که ورزش همگانی در کشور با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و دیدگاه های رئیس جمهوری و وزیر ورزش و جوانان نگاه حاکمیتی پیدا کرده است، افزود: باید بتوانیم از این نگاه حمایتی بهترین بهره را ببریم و توجه به توسعه ورزش همگانی را به جامعه تسری دهیم.

معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در عین حال گفت: خوشبختانه غبار غربت از ورزش همگانی در حال پاک شدن است و کم کم به سمتی می رویم که آمار ورزشکارنمان روز به روز درحال افزایش است.

وی با بیان این که حدود 11 درصد آمار ورزشکاران سازمان یافته در سال 93نسبت به سال 92 افزایش داشته است، افزود: در این آمار فدراسیون ها، ادارات کل استانی، هیات های استانی، شهرداری ها و دیگر نهادها نقش آفرینی داشته اند.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با تاکید به این نکته که برای ایجاد این نهضت باید نقش جوانان را مدنظر قرار داد،گفت: انتظار داریم که تحرکات مسئولین ورزش و جوانان مکمل با بحث توسعه ورزش همگانی باشد.

او خاطرنشان کرد:همه تحقیقات نشان داده که ورزش، افزایش حوصله و امید را به دنبال دارد و می تواند بسیاری از نارسایی های جوانان را از بین ببرد. ما انتظار داریم که هرچه در بخش توسعه جوانان و بالندگی آن ها تلاش می کنید به توسعه ورزش همگانی نیز توجه داشته باشید.

شعبانی بهار در ادامه از سرشماری سازمانی آمار افرادی که در کشور ورزش می کنند خبرداد و گفت:قرار است با کمک مدیران ادارات کل ورزش و جوانان استان ها، هیات های استانی و دستگاه های اجرایی در استان آمار ورزشکاران سازمان یافته و غیر سازمان یافته را استخراج کنیم.

وی در عین حال افزود: ما در تلاشیم که آمار تقریبی افرادی که به هر نحوی در کشور زیر نظرهر ارگانی نظیر بسیج، دانشگاه، آموزش و پرورش، شهرداری ها و ... فعالیت ورزشی انجام می دهند را به صورت سازمانی استخراج کنیم.

 معاون ورزش همگانی با بیان این که در این طرح بر اساس تیپ بندی استان ها حداقل مشارکت مالی در نظر گرفته شده است، گفت: به این ترتیب استان های تیپ یک، پانزده میلیون تومان، تیپ 2، دوازده و نیم میلیون تومان و تیپ سوم، 10میلیون تومان دریافت خواهند کرد، ضمن این که آمار دریافتی از سوی استان ها از دو طریق استانی و فدراسیونی رصد می شود.

غلامرضا شعبانی بهار در پایان با اشاره به نزدیک شدن ایام دهه مبارک فجر، اظهار داشت: ادارات کل استانی باید برنامه های خود برای این هفته را به ما اعلام کنند. برای برگزاری برنامه های این دهه، به همه استان ها 10میلیون تومان پرداخت خواهیم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز