معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس خبر داد؛

تدوین و ابلاغ دستورالعمل تشکیل کمیته‌های انطباق دانشگاهی

۱۳۹۴/۱۰/۰۲ - ۱۰:۱۸:۳۱
کد خبر: ۳۵۲۶۴۶
معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت از تصویب و ابلاغ دستورالعمل تشکیل کمیته‌های انطباق دانشگاهی امور اداری و فنی مؤسسات پزشکی با شرع مقدس در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، کتر محمدرضا فراهانی ضمن اعلام این خبر افزود: یکی از اهداف تدوین این دستورالعمل فعال‌سازی و نظام‌مند کردن تشکیل کمیته‌های انطباق در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در راستای ارتقای وضعیت رعایت حقوق بیماران و مراجعان به مراکز بهداشت و درمان است.

معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس؛ رعایت اخلاق حرفه‌ای و احترام به موازین شرع مقدس در عرصه خدمات پزشکی و افزایش رضایتمندی بیماران در مراکز تشخیصی و درمانی را از دیگر اهداف تدوین این دستورالعمل دانست.

قائم مقام و دبیر شورای عالی انطباق امور اداری و فنی مؤسسات پزشکی با شرع مقدس وزارت بهداشت، افزود: مهمترین وظیفه کمیته‌های انطباق دانشگاهی، تدوین، برنامه‌ریزی و اجرای راه‌کارهای بهبود کاربرد موازین شرعى در چارچوب قانون، انتخاب و اعزام بازرسان ویژه انطباق به مراکز درمانی و بهداشتی تابع و پاسخگویی به کلیه درخواست‌ها و شکایات وارده در زمینه انطباق است.

وی رعایت حقوق بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و نظارت بر کلیه مؤسسات پزشکی و درمانی و پاراکلینیکی واقع در محدوده مسوولیت دانشگاه یا دانشکده مربوطه را از دیگر وظایف کمیته‌های انطباق دانشگاهی دانست.

دکتر فراهانی با اشاره به این‌که کمیته‌های انطباق دانشگاهی به ریاست رییس دانشگاه و دبیری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل می‌شوند، گفت: محل استقرار دبیرخانه کمیته انطباق در همه‌ی دانشگاه‌های علوم پزشکی درحوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز