جانشین پلیس پیشگیری ناجا عنوان کرد:

شبکه های اجتماعی تهدید کننده بنیان خانواده

۱۳۹۴/۱۰/۰۲ - ۱۳:۴۲:۳۴
کد خبر: ۳۵۲۸۲۲
شبکه های اجتماعی تهدید کننده بنیان خانواده
جانشین پلیس پیشگیری ناجا، خانواده را رکن اصلی جامعه ای سالم، پویا و متعادل دانست که در عصر حاضر،‌ بیش از هر زمان دیگر در معرض هجوم عوامل متعدد از جمله شبکه های اجتماعی است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سردار «مهدی معصوم بیگی»، خانواده را رکن اصلی جامعه ای سالم، پویا و متعادل دانست که در عصر حاضر، بیش از هر زمان دیگر، نظام خانواده در معرض هجوم عوامل متعدد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: هم اینک جهانی سازی در قالب های مختلف از جمله بهره گیری از شبکه های اجتماعی به عنوان پدیده ای مهم مطرح شده است که زیر ساخت زندگی انسان ها را تغییر داده و با بهره گری از آخرین فن آوری های ارتباط، کلیه ساختارهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا خانواده را یک نهاد اجتماعی دانست که سلامت و یا بیماری آن می تواند تاثیر عمیق و همه جانبه ای بر ابعاد مختلف حیات اجتماعی داشته باشد.

وی ادامه داد: اندیشه حاکم بر فرآیند جهانی سازی؛ جایگاه کانون مقدس خانواده را کمرنگ دیده است و این در حالی است که ما بر این باور هستیم که اگر بخواهیم جامعه ای سالم و پیشرو داشته باشیم، چاره ای جز سرمایه گذاری در زمینه حمایت از نهاد خانواده نداریم.

این مقام انتظامی تاثیر شبکه های اجتماعی و شیوع بی بند و باری های اخلاقی را موجب تغییرات فرهنگی در سطح جوامع خواند که این مسئله خانواده ها را در جوامع مختلف با چالش های جدی مواجه ساخته است.

وی، یکی از پیامدهای منفی در شیوع بی بند و باری های اخلاقی را گسستگی خانواده عنوان کرد و افزود: ازدیاد طلاق در جوامع امروزی، از نشانه های این گسستگی است که به دنبال خود مسائلی چون فقر، بزهکاری و افزایش فرزندان بی سرپرست را به همراه دارد.

سردار معصوم بیگی اضافه کرد : از دیگر چالش های مهم در این حوزه که خانواده ها را با چالش های جدی مواجه ساخته است، کارکرد این رسانه های اجتماعی است بطوری که به دلیل کارکردهای متنوع خود، به تدریج جایگزین ارتباط بین فردی از نوع چهره به چهره شده اند، و فضای انفرادی به جای فضای جمعی و عاطفی، بر خانواده ها حاکم شده است.

وی عنوان کرد:اعضای خانواده به جای گفتگوی صمیمی با یکدیگر، با ابزارهای الکترونیکی ارتباط برقرار می کنند، ارتباطی که فاقد بار عاطفی و احساسی است.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا در پایان، توجه به آموزه های قرآن کریم و اهمیت دادن به اصولی اساسی تربیت در درون خانواده ها، امر به معروف و نهی از منکر را از جمله گام های موثر در راستای برخورد با این معضل عنوان کرد.

نظر شما