فرمانده مرزبانی ناجا اعلام کرد:

لزوم تخصیص اعتبار ۸ هزار میلیاردی در برنامه ششم توسعه برای مرزبانی

۱۳۹۴/۱۰/۰۳ - ۱۲:۴۳:۰۵
کد خبر: ۳۵۳۱۶۲
لزوم تخصیص اعتبار ۸ هزار میلیاردی در برنامه ششم توسعه برای مرزبانی
فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه تقویت مرزها در توسعه کشور هم موثر خواهد بود، گفت : در راستای تقویت و انسداد مرزها نیازمند اختصاص 8 هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم و امیدواریم این مبلغ در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سردار"قاسم رضایی" در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرمانده مرزبانی استان گیلان در خصوص وضعیت مرزهای شرق کشور گفت : افغانستان همکاری خوبی در جلوگیری از ورود مواد مخدر و اتباع غیرمجاز به کشور ما دارد.

وی افزود: از کشور دوست و همسایه پاکستان نیز انتظار داریم توجه بیشتری به مرزهای مشترک خود با ایران داشته و در راستای جلوگیری از ورود مواد مخدر، اتباع غیرمجاز و ...تعامل بیشتری با مرزبانان ایران ایران برقرار کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا در رابطه با انسداد مرزهای شرق کشور بیان کرد : انسداد مرزهای مشترک با افغانستان تقریبا به اتمام رسیده و انسداد قسمتهایی از مرزهای مشترک با پاکستان در بخش شمالی سیستان و بلوچستان نیز انجام شده است.

سردار رضایی خاطر نشان کرد : تقریبا  300 کیلومتر از بخش مرزی جنوبی  نیاز به انسداد دارد،  توجه ویژه مسئولان در برنامه ششم و اختصاص 8 هزار میلیارد  تومان بودجه برای انسداد و تقویت کل مرزهای کشور ضروری است.  

وی در ادامه با اشاره ناامنی ها در برخی از کشور های همسایه خاطر نشان کرد : جایگاه مرز در امنیت و توسعه بسیار مهم است و امیدواریم مسئولان نیز با درک این مطلب و اختصاص این مبلغ پیش بینی شده، مرزبانی را در جهت تامین نیروها ،تجهیز شناورها و خودروهای متناسب با مأموریت های مرزی ،سیستم های ترابری و کنترل هوایی یاری کنند.

سردار رضایی اضافه کرد:  البته بخشی از این بودجه باید در بحث احداث ابنیه ، پاسگاه ها ، برجک ها و ساخت خانه های سازمانی برای مرزبانان هزینه شود.

این مقام انتظامی تاکید کرد: تقویت مرزها در توسعه کشور هم موثر خواهد بود و از اقدامات خرابکارانه قاچاقچیان در نابودی اقتصاد جامعه جلوگیری خواهد کرد. در برخی از مرزها،  به دلیل نبود ابنیه  قاچاق صورت می گیرد و در بخش هایی که مرزبانان حضور دارند به صورت جدی با قاچاق مبارزه می کنیم.

گفتنی است مراسم تکریم و معارفه فرمانده مرزبانی استان گیلان با حضور مسئولان کشوری و لشکری برگزار و از خدمات سرهنگ "مرتضوی" تقدیر و سرهنگ "کیاست سپهری" به عنوان فرمانده جدید مرزبانی این استان معرفی شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز