نقش جدید انتخاباتی فائزه هاشمی

۱۳۹۴/۱۰/۰۶ - ۱۰:۳۵:۰۵
کد خبر: ۳۵۴۱۴۶
نقش جدید انتخاباتی فائزه هاشمی
نامش در فهرست افرادی از خانواده آیت‌ا... هاشمی بود که قصد ثبت‌نام برای انتخابات مجلس دهم را داشت یعنی شنیده‌ها حاکی از آن بود که محسن، فائزه و فاطمه هاشمی در انتخابات مجلس حضور خواهند داشت اما روز جمعه فقط محسن و فاطمه ثبت‌نام کردند و خبری از فائزه نبود.

به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، روزنامه آرمان در ادامه نوشت: نامش در فهرست افرادی از خانواده آیت‌ا... هاشمی بود که قصد ثبت‌نام برای انتخابات مجلس دهم را داشت یعنی شنیده‌ها حاکی از آن بود که محسن، فائزه و فاطمه هاشمی در انتخابات مجلس حضور خواهند داشت اما روز جمعه فقط محسن و فاطمه ثبت‌نام کردند و خبری از فائزه نبود. ظاهرا فائزه مسئولیتی دیگر برای خود در انتخابات مجلس دهم ترسیم کرده است و آن هم آگاه‌سازی افراد جامعه نسبت به حق سیاسی خودشان و همچنین توجه دادن افکارعمومی به توانایی زنان در عرصه‌های سیاسی است. او که سابق نمایندگی مجلس را هم در کارنامه دارد به خوبی می‌داند در چه شرایطی باید به موضوع انتخابات ورود کرده و در چه مقطعی سکوت کند. فائزه هاشمی آگاه بود که ثبت‌نامش در انتخابات مجلس دهم این امکان را به تندروها که صراحت دختر کوچک آیت‌ا... هاشمی برایشان قابل هضم نیست، می‌داد که به جوسازی علیه پدر و خواهر و برادرش بپردازند. اما فائزه در جمع اصلاح‌طلبان استان خوزستان نکاتی را یادآور شد که در ادامه بخشی از آن را می‌خوانید.

اصلاحات، محدود به سال ۷۶ به بعد نیست

فائزه هاشمی گفت: اصلاحات، محدود به سال۷۶ به بعد نیست، بلکه سابقه آن برمی‌گردد به قبل از این زمان، و با روی کار آمدن دولت اصلاحات به اوج رسید. وی در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی خوزستان به خاطر وجود هماهنگی و انسجام موجود میان احزاب اصلاح‌طلب استان، به آنان تبریک گفت و افزود: در هیچ کشور توسعه‌یافته‌ای، این‌همه حزب وجود ندارد، باید به سمتی برویم که دوحزبی شویم تا جهت ارائه‌ دیدگاه‌ها، بهتر عمل کنیم البته وجود این‌همه حزب، از افتخارات مملکت ماست. وی در ادامه تاکید کرد: احزاب و سمن‌ها محدود شده‌اند. این محدودیت‌ها ناشی از قوانین دست و پاگیر است و بعضی از محدودیت‌ها هم خلاف اصل۲۷ قانون اساسی است. احزاب باید برای منابع مالی خود در استان‌ها فکری بکنند. زنان نیز باید ۳۰ درصد سهم در احزاب داشته باشند و در عرصه سیاسی باید زنانی توانمند و رأی‌آور داشته باشیم. هاشمی بر حضور زنان در توسعه متوازن نیز تاکید کرد و افزود: اصلاح نگاه‌ها درباره کمک به زنان جهت حضور در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و توسعه‌ اجتماعی و عرصه انتخابات ضروری است. در جامعه‌ ما به زنان درباره نقش آنها در خانواده پرداخته شده است و می‌پردازند، درصورتی‌که باید به نقش زنان در جامعه بیشتر پرداخته شود. او در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در کشور آلمان، زمانی که بحران اقتصادی تمام اروپا را فراگرفت، تنها کشوری که کمترین آسیب را دید، همین آلمان بود که در رأس آن کشور یک خانم است. وقتی به آموزه‌های دینی مراجعه می‌کنیم، می‌بینیم که در قرآن از یک پادشاه تعریف شده و آن یک زن است به‌نام بلقیس به دلیل تدبیر در کارهایش و مشورت با دیگران. هاشمی ادامه داد: اصلاح‌طلبان و اصولگرایان وقتی به نقش زنان می‌رسند، فرقی با هم ندارند، امیدوارم برداشت من اشتباه باشد. باید دانست که توسعه‌ متوازن، توسعه‌ای است که زنان و مردان به طور مساوی کنار هم دیگر قرار بگیرند، این موضوع درباره جوانان نیز صادق است و اینها نمی‌توانند همیشه پیاده‌نظام باشند. امیدوارم ما اصلاح‌طلبان، پیش‌قدم در این اتفاق باشیم. این عضو ارشدحزب کارگزاران درباره اهمیت دستیابی به کرسی‌های بیشتر در مجلس دهم نیز گفت: محافظه‌کاری وزیران دولت روحانی به خاطر ایرادتراشی‌های برخی نمایندگان مجلس است. چنانچه مجلس هماهنگ داشته باشیم، دولت بهتر می‌تواند در جهت توسعه گام بردارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز