معاون بهداشت در همایش ملی تغذیه سالم اعلام کرد؛

رژیم غذایی نامطلوب در صدر عوامل بیماری های خطرناک

۱۳۹۴/۱۰/۰۷ - ۱۰:۰۵:۴۷
کد خبر: ۳۵۴۵۱۴
رژیم غذایی نامطلوب در صدر عوامل بیماری های خطرناک
معاون بهداشت با بیان این که رژیم غذایی نامطلوب در صدر عوامل خطر بیماری هاست، بر داشتن رژیم غذایی سالم؛ کاهش مصرف قند،نمک، چربی و افزایش مصرف سبزی و میوه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛معاون بهداشت دکتر علی اکبر سیاری در همایش ملی تغذیه سالم گفت: در رتبه بندی عوامل خطر بیماری ها، رژیم غذایی نامطلوب در صدر قرار دارد.

معاون بهداشت ادامه داد: تغذیه ناسالم موجب بیماری های متعددی از کمر درد ناشی از چاقی تا خُروپف شبانه را شامل می شود.

وی بیان داشت: باید برای مصرف مواد غذایی برنامه روزانه داشته و اطلاعات لازم درباره آنچه می خوریم را کسب کنیم. مثلا باید بدانیم یک موز 110 کیلوکالری، یک خرما 22 کیلوکالری، یک سیب 70 کیلوکالری، یک لیوان نوشابه 140 کیلوکالری وارد بدن ما می کند.

دکتر سیاری اظهار داشت: در این راستا باید آموزش مردم با کمک صدا و سیما، رسانه ها، آموزش و پرورش، فضای مجازی و همچنین اصلاح استانداردها در صنایع انجام شود.

معاون بهداشت خاطرنشان کرد: دو عامل مهم اصلاح کم تحرکی و رژیم غذایی نامطلوب در پیشگیری از بیماری ها و کسب سلامتی بسیار موثر هستند.

بیماری های غیرواگیر علت 70 درصد مرگ ها

معاون بهداشت علت اصلی 70 درصدمرگ ومیرها را ناشی از ابتلا به بیماری های غیرواگیر اعلام کرد و گفت: مردم سالانه 63 میلیارد نخ سیگار می کشند که معادل 10 هزار میلیارد تومان می شود و در سیستم سلامت هم سالانه دو تا سه برابر آن را باید هزینه کنیم تا درمان شوند.

وی افزود: سالانه 37 میلیون نفر بر اثر بیماری های غیرواگیر در دنیا می میرند که 28 میلیون نفر از آنان در جهان سوم هستند.

وی توصیه های سازمان بهداشت جهانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: بر این اساس همین که بتوانیم از افزایش چاقی و دیابت جلوگیری کنیم گام بزرگی برداشته ایم.

دکتر سیاری بیان داشت: 19 میلیون ایرانی کم تحرکی دارند که باید با روزانه 30 دقیقه پیاده روی آن را جبران کنند.

وی کنترل ریسک فاکتورهایی نظیر کم تحرکی، رژیم غذایی ناسالم و  مواد دخانی را تکلیف سازمان بهداشت جهانی برای تمام کشورها تا سا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز