پیش دبستانی ها و مدارس ابتدایی اغلب استان تهران فردا تعطیل است

۱۳۹۴/۱۰/۰۸ - ۱۸:۳۳:۲۸
کد خبر: ۳۵۴۹۶۵
پیش دبستانی ها و مدارس ابتدایی اغلب استان تهران فردا تعطیل است
دبیر کمیته مواقع اضطرار آلودگی هوای تهران گفت: براساس مصوبات این کمیته و با توجه به افزایش میزان آلاینده های جوی، مهدهای کودک، پیش دبستانی ها و مدارس مقطع ابتدایی شهرستان های استان تهران به غیر از پردیس، دماوند و فیروزکوه روز چهارشنبه (فردا) تعطیل است.

به گزارش گروه روی خط رسانه خبرگزاری برنا،  محمدهادی حیدر زاده پس از پایان نشست کمیته اضطرار آلودگی هوای پایتخت گفت: نظر اکثریت اعضای کمیته بر تعطیلی کلیه مقاطع تحصیلی شهر تهران بود اما با توجه به مخالفت آموزش و پرورش به دلیل برگزاری امتحانات سراسری پایان ترم، مدارس مقاطع اول و دوم متوسطه فردا تعطیل نیست.


وی در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، طرح ترافیکی زوج و فرد نیز به منظور کاهش آلودگی هوای پایتخت روز چهارشنبه از درب منازل اجرا می شود.

حیدرزاده با بیان اینکه براساس مصوبات کمیته، پلیس راهور تهران بزرگ موظف به برخورد جدی با خودروهای دودزا است تصریح کرد: نیروهای پلیس راهور تهران با رانندگان خودروهای تک سرنشین نیز برخورد ارشادی می کنند.


مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان تهران از تداوم تعلیق فعالیت های صنایع آلاینده و معادن شن و ماسه و کارخانه های سیمان استان تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: فروش روزانه مجوز ورود به محدود طرح ترافیک نیز بر اساس مصوبات قبلی این کمیته همچنان تا پایان هفته ممنوع است.


حیدرزاده خاطرنشان کرد: فعالیت های ورزشی رسمی در فضای باز همچنان ممنوع خواهد بود.


میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون نسبت به روز گذشته با 24 عدد افزایش بر روی عدد 157 قرار گرفته و هوای تهران برای همه گروه ها در شرایط ناسالم قرار دارد.


در 17روز گذشته با توجه به پایداری شرایط جوی کیفیت هوای تهران برای گروه های حساس در شرایط ناسالم قرار داشت که امروز با بالارفتن شاخص میزان آلاینده های جوی، هوای تهران در شرایط ناسالم برای همه گروه ها قرار دارد.


به علت تداوم آلودگی هوا روز شنبه هفته جاری جلسه کمیته مواقع اضطرار آلودگی هوا در استانداری تهران برگزار شد که به موجب آن زنگ ورزش تمامی مدارس و مسابقات ورزشی فضای باز از جمله رقابت های لیگ برتر فوتبال نیز در پایتخت برای روز یکشنبه تعطیل اعلام شد.


روز یکشنبه نیز به علت افزایش آلاینده های جوی دوباره کمیته اضطرار آلودگی هوا در استانداری تهران برگزار شد که به موجب آن تمامی مهد کودک ها، پیش دبستانی ها و مدارس ابتدایی نواحی یک، دو و کهریزک اداره آموزش و پرورش شهرستان ری در روز دوشنبه تعطیل شدند.


ممنوعیت فروش مجوز روزانه ورود به محدوده طرح ترافیک و ممنوعیت فعالیت معادن شن و ماسه و واحدهای آلاینده صنعتی استان تهران تا پایان هفته از جمله دیگر مصوبات این کمیته بود.


لازم به ذکر است روز گذشته (دوشنبه) با توجه به کاهش اندک شاخص آلودگی هوای تهران، جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای پایتخت برگزار نشد.
 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز