بخور و نخورهای شب‌های امتحان

۱۳۹۴/۱۰/۱۰ - ۱۲:۰۹:۲۶
کد خبر: ۳۵۵۳۰۴
بخور و نخورهای شب‌های امتحان
در زمان امتحانات هدف این است که دانش‌آموزان تغذیه‌ای داشته باشند که باعث تقویت حافظه باشد نه تضعیف آن و توصیه‌هایی درخصوص تعدادی فاکتور مانند بی‌خوابی، نگرانی، اضطراب، پرخوری و خوردن بعضی مواد که سرعت انتقال را کند می‌کند به دانش‌آموزان داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛توصیه عمومی این است اولاً دانش‌آموزان مواظب سلامت خود باشند تا مبتلا به مسمومیت غذایی، سرماخوردگی و گرمازدگی نشوند و اختلالی در هضم مواد غذایی به وجود نیاید؛ ضمن اینکه غذا را با آرامش میل کنند.

نوشیدن قهوه یا چای پررنگ در زمان امتحانات مفید نیست

نوشیدن قهوه یا چای پررنگ در زمان امتحانات مفید نیست و باید چای کم‌رنگ باشد؛ ضمن اینکه در برنامه روزانه نرمش و ورزش سبک داشته باشند و خوردن صبحانه یکی از مهم‌ترین مسائلی است که دانش‌آموزان در روزهای امتحان باید به آن دقت داشته باشند و سعی شود صبحانه اشتهابرانگیزی مصرف شود.

اگر پنیر خورده می‌شود حتماً‌ همراه آن گردو باشد و یک لیوان شیرگرم همراه با دو قاشق عسل و عدس یا تخم‌مرغ نیز بسیار مفید است.

هر وعده غذا شامل صبحانه، ناهار یا شام نباید به شکلی باشد که حجم معده دانش‌آموزان را افزایش دهد؛ چرا که احساس سنگینی و حالت خواب‌آلودگی به همراه دارد.

مصرف میان وعده مناسب

میان‌وعده مناسب نیز باید مصرف شود که ترجیحاً میوه، خشکبار، میوه‌های خشک یا ساندویچ نان، پنیر و گردو است و به اولیاء توصیه می‌شود در هنگام امتحانات، غذاهایی را که دانش‌آموزان بیشتر علاقه به خوردن دارند، آماده کنند.

نوشیدن آب بسیار مهم است؛ زیرا افرادی که به میزان کافی آب می‌نوشند تمرکز بهتری در فعالیت‌های فکری دارند و انجام فعالیت‌های بدنی به خصوص در صبحگاه، استرس را کم کرده و خون‌رسانی به مغز را زیاد کرده و سبب آرامش می‌شود.

دانش‌آموزان از خوردن غذاهای پرچرب باید پرهیز کنند

دانش‌آموزان از خوردن غذاهای پرچرب باید پرهیز کنند؛ چرا که این غذاها بر روی تمرکز تأثیر دارد و حافظه را ضعیف می‌کند؛ نوشابه‌های گازدار به خصوص هنگام امتحانات سبب بر هم زدن آرامش و تحریک‌کنندگی می‌شود.

شام باید بسیار سبک مصرف شده و زود میل شود و به آخر شب واگذار نشود و باید غذا کم‌حجم، مفید و مقوی باشد.

نظر شما