مسائل مالی شهرداری شفاف است

۱۳۹۴/۱۰/۰۹ - ۱۵:۵۵:۱۰
کد خبر: ۳۵۵۳۳۷
مسائل مالی شهرداری شفاف است
شهردار تهران گفت: مسائل مالی در شهرداری بیش از گذشته شفاف است و حسابرسی به صورت دقیق از مناطق و شرکت ها انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛قالیباف در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه افزود: ‌در سال های 84 تا 86 در زیرمجموعه شهرداری تهران 120 شرکت وجود داشت و در اصل این شرکت ها حیاط خلوت شهرداری محسوب می شد و کسی سراغ آنها نمی رفت.

وی گفت: از سال 86 تصمیم گرفتیم که شرکتهای اضافه را برداریم و در حال حاضر تعداد شرکتها به 46-47 شرکت رسیده است.
شهردار تهران اضافه کرد: در حال حاضر همه شرکت ها تحت حسابرسی هستند و حتی حسابرس شورا نیز روی این شرکتها نظارت دارد.
قالیباف با بیان اینکه هر ساله مسائل مالی شرکتها حسابرسی می شود، افزود: اینکه گفته می شود مواردی از فساد مالی وجود دارد چنین چیزی نیست و اصلا برخی از اینها اشکالات اداری است.
وی گفت: البته تخلفاتی در سیستم شهرداری وجود دارد که به شدت در پی آن هستیم و اگر موضوعی مشاهده بشود با آن برخورد می شود گرچه نسبت به گذشته تخلفات رو به کاهش است.
قالیباف در خصوص حسابرسی از مترو افزود: مترو یکی از محل های حساس است که سازمان حسابرسی مسائل مالی مترو را دقیقا بررسی می کند .
شهردار تهران افزود:‌ سازمان حسابرسی، معیار است و همه آن را تائید می کنند اما اگر یک شرکت حسابرس با رتبه ج وارد شود و از سازمان حسابرسی ایراد بگیرد اصلا سندیت ندارد و اصلا این موضوع فساد مالی نیست.
قالیباف گفت: اگر اختلافی در حسابرسی باشد جامعه حسابرسی مداخله، بررسی و در نهایت اعلام نظر می کنند
شهردار تهران اضافه کرد: این مایه افتخار من است که تا سال 85 هیچ حسابرسی از شهرداریها و شرکتها انجام نمی شد و خوشبختانه در حال حاضر این حسابرسی به صورت دقیق انجام می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز